• Nisson

Tänk om han inte får någon svensexa?

I helgen hade mina underbara väninnor ordnat med min möhippa som var absolut toppen! Dagen efter pratade vi om eventuell svensexa och då säger min kompis att de varit i kontakt med hans familj (svågrar) och att det inte lät som om de hade tänkt att ordna något. Jag var bombsäker på att de skulle ta tag i det hela!

Min m2b har även en hel del vänner som vi umgås med när det går. Vi har alla mycket och jag vet att de har jättemycket med flyttar, nyfödda barn och sjukdom just nu och jag vet inte, ärligt talat, om de helt enkelt har orken att fixa med något.

Kanske väntar vännerna på att släktingarna ska fixa något och släktingarna väntar på vännerna?

Jag vill verkligen att min älskling ska få en svensexa för jag vet att han skulle bli så glad. Och jag vet att han innerst inne skulle bli hemskt besviken om det inte blev något, även om han självklart skulle säga att det inte gjorde något. Han förtjänar verkligen att få stå i centrum på det sätt man gör på en svensexa!

Så min fråga till er: skulle ni ringa till någon av hans vänner och berätta precis hur det ligger till och be dem att se till att det blir något?

Eller skulle ni bara avvakta och hoppas?

• Svar på tråden Tänk om han inte får någon svensexa?
  • wife 2 be - been wife

Jag hade nog ringt. Det är bättre att du gör det i tid. Efter bröllopet är det ju för sent. Då har du i alla fall visat att du bryr dig. Gör upp en lista på de som kan tänkas vilja vara med och hör med hans närmaste vän och närmaste släkting och be dem i så fall sammanstråla.
    Lycka till

• Lillamig

Har han inte en bestman? Det ar ju ganska tydligt att det ar dennes uppgift att ta tag i svensexan sa kanske ska du borja hor amed honom. Har han ingen bestman ar det dock latt att det hamnar mellan stolarna.

• Nisson

Lilla mig, vi har inte tänkt att ha varken tärnor eller best man. Ceremonin blir ganska enkel men festen blir stor.

Ni tror inte att de tycker det är konstigt om man ringer? Jag skulle vilja ringa till en av hans närmste vänner men han har nyligen fått en ganska jobbig sjukdom så jag vet inte om jag har mage att lägga detta på honom. Jag har dock två andra alternativ.

• Mrs. 170307

Jag tycker absolut att du kan ringa någon nära vän och fråga/hinta. Säg som det är, att du har hört en fågel berätta att det kanske inte blir något och nu är du orolig/ledsen och undrar om det kanske var ett missförstånd (eller något sådant).

Vet inte om jag skulle dra in någon med en "ruskig sjukdom", beror ju lite på sjukdomen, men om du har andra alternativ, varför inte? Fråga kostar inget och after all vill du ju bara se din sambo lycklig.

• Troll-P

Kör en "fuling", ring någon som du tror kan ta tag i en svensexa och fråga vilket datum de har tänkt sig eller om de behöver hjälp av dig vid bortrövandet... Du kan ju också säga något i stil med att din m2b inte har sagt något men att du märker att han ser fram emot en dag med grabbarna...

• Nisson

Jag är bara lite rädd att alla har så väldigt mycket att göra att de helt enkelt inte har tid eller möjlighet att ta tag i det. Man tenderar ju till att själv tycka att ens bröllop är jätteviktigt medan det inte alls är lika stor grej för gästerna...

• sjölejon

Ring och hör med någon lämplig i alla fall!
    Det tänker jag göra.

Min sambo har ytterst få nära vänner. Ännu sämre är det med manliga vänner och detta plågar honom ständigt.
    Därför vet jag att han skulle uppskatta en svensexa oerhört.
    Och därför kommer jag att ringa till hans bror (som är 8 år yngre och inte har koll på NÅGOT som har med bröllop att göra) och tipsa honom om att de bör göra något. Kommer även att tipsa honom om en annan bra och kreativ kille som säkert är villig att hjälpa till.

Kommer t.o.m erbjuda mig att boka flygbiljett till sambon om de vill ordna svensexan på annan ort. Ingen av de bjudna killarna som min sambo känner bor nämligen i den stad vi bor och inte heller i den stad där vi gifter oss.

• bröllopsängeln

ett mail funkar också.

Då kan du passa på att skriva vilka datum som är lediga också.

• Lasalle

Har ni hund el. liknande som vi, är det en perfekt "ursäkt" att fråga om eventuell svensexa eftrsom någon måste ta hand om hunden antingen att du är hemma eller ngn annan ni känner. Det var så jag fick reda på att de plnerar en svenexa till min blivande.

• Lilltrolle

Tycker att Troll-P's förslag är perfekt - ring helt enkelt upp nån av de 2 andra alternativen och fråga om de behöver hjälp med att lura din M2B och att du gärna vill veta datum så du kan undvika att planera något för er då

• jagärsåkär

Ta tag i det ni! När det gäller svensexor tycker inte jag man ska hålla fast vid några traditioner hit o dit utan göra det som passar bäst.

Om era vänner har bebisar o flyttar o sjukdom osv men ni har lite tid över att ordna svesexa så gör det! M2b kan ordna den tillochmed och så kan han få en "surprise-fest" vid nåt annat tillfälle när folk är mindre upptagna. Tycker det viktigaste är att man träffas o har kul. Vem som ordnar vad kvittar verkligen!

Ett annat förslag är nån manlig släkting till dig? Pappa, bror, kusin?

• fröken inga

Prata med grabbarna. Peppa dem att fixa nåt kul!

Svar på tråden Tänk om han inte får någon svensexa?