• cinnamin

Behöver ER!!

Idag är det 4 månader kvar... Jag VILL verkligen gå ner 10 kg tills dess. Är nöjd med 6 kg, men går jag ner 10 kommer jag bli så glad! Jag har varit överviktig hela mitt liv och alltid satt upp mål -till studenten, DÅ ska jag väga si och så... Men det har aldrig gått. Till studenten nådde jag min maxvikt... Nu är det bröllopet, det slutgiltiga målet...

Nu behöver jag ER hjälp! Jag faller hela tiden dit på allt godis så snälla stötta mig och ge mig en spark när jag "syndat". Hjälp mig igenom de här månaderna :)

För att försvåra det hela ytterligare lite vill jag nå mitt mål om två månader för att kunna få den klänning jag vill ha. Har köpt en nu som är ok, men det är inte DEN. Så jag hoppas vara i form i början av juni och kasta mig ut i butikerna och leta efter den rätta... (Det är riktigt jobbigt att veta att det hänger en klänning här hemma som jag köpt, men som inte är DEN).

• Svar på tråden Behöver ER!!
  • Snowsee

Hoppa medi Peppningstråden, för oss som vill gå ner lite i vikt. :)

• Salomeh

Du skulle lätt kunna gå ner 8 kilo!

• cinnamin

Har än så länge hållit mig borta från allt godis *stolt* :)
    Men det har blivit ett par muffins o en liten bit tårta... Inte så bra, men det är godiset som är min största last, så jag är jätteglad att jag har lyckats avstå från det. Hoppas att det håller i sig.

• Lena+Mattias=sant

Mitt tips är att äta bra och nyttit mat regelbundet samt att alltid ha frukt i närheten att äta om man blir hungring samt dricka ett glas vatten om man blir sugen.

• Salomeh

Cinnamin: Det är skit bra att du avstår från godiset men i muffins och tårta har du mkt härdat fett som är bra mkt sämre än godis! Godis är bara socker! I tårta och muffins har du socker + dåliga fettsorter!

När jag tävlar och skärper till maten så går jag ner halvt kilo/v. men då är det strikt mat + morgonpromis + 4 styrkepass i veckan.

• cinnamin

Jo, jag vet att det inte är bra med muffins o tårta, men det är sådant jag tar en av någon gång ibland (som nu när det var kalas) istället för godiset som jag ätit alldeles för mycket av varje dag. Så det första steget är nog att komma över godiset.

Jag tränar 2-3 gånger i veckan och försöker ta promenader däremellan. Och om suget sätter in äter jag fruktsallad eller dricker vatten.

Den här veckan har som sagt gått bra eftersom jag inte ätit godis, men mindre bra eftersom jag inte kom iväg på träningen och åt tårta på kalas. Har dock gått ner ett kilo.

• Salomeh

Cinnamin: Mm man kan inte ändra sitt livstil över en natt...Men det är bra att du har viljan, gäller bara att vara principfast oxå :D

Nu i början kommer du att gå ner i vätska. Ju mer kolhydrater man äter (t.ex kakor och godis) så binder kroppen en hel del vätska...när du slutar äta sånt så släpper kroppen på den vätskan och då ser man mindre pluffsig ut. Bara att kämpa vidare så kommer du snart att gå ner även i fettvikt.

Lycka till!

• cinnamin

Tack Salomeh! Behöver lite puffande ord :)

• burken

Det behöver nödvändigtvis inte vara socker och kakor och gott som är boven i dramat. Alltså indirekt är det ju det, men det finns en anledning till att suget finns där.

Vad för någon MAT äter du under dagen? Hur ofta? Vad för något. UNDVIK härdade fetter, det finns i det mesta som är gott tyvärr. Pommes, pulversåser, chocklad osv osv osv. Jobba på att äta så ren mat som möjligt, dvs grönsaker, mjölkprodukter, kött, ägg skinka osv osv. Öka proteindelen, varför inte ett ägg till frukost? Och dra ner på kolhydraterna, du behöver nödvändigtvis inte undvika dem helt, men ofta äter man för lite protein och för mycket kolhydrater.

Äter du sedan hyfsat jämt, 3-4 timmar mellan varje måltid. (Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål middag) SÅ är du på banan. Och mellanmål bör inte bestå av en gott gräddat som nästan är som limpa, utan varför inte lättostkaka med frukt?

Lycka till!!

Själv fanns det inte på kartan att jag skulle klara mig utan socker, men jag har besegrat det!!!!!!!!! (itrim, är ett dyrt men säkert kort)

Lycka till

Svar på tråden Behöver ER!!