Juli 2008
Vi gifter oss också i juli nästa år, vi är ganska många som gifter oss då
Vi gifter oss också i juli nästa år, vi är ganska många som gifter oss då
stjärngudinnan: Lucky us!
I helgen ska vi titta på kyrkor och lokaler!
sommarbrud08: Då gifter vi oss på samma dag
sommarbrud08: Vi har väl det mesta klart i tanken, men inte så mkt mer än så
Jo vi har hittat en underbar liten kyrka precis utanför Södertälje och en otroligt vacker festlokal som ägs av sambons nya jobb. Så vi får se om det blir den kombinationen
Ah, bor ni på västkusten eller? Där är ju så vackert!
sommarbrud08: Än så länge bor vi i Skellefteå, men vi ska flytta ner till Södertälje om en månad
Åh, Lysekil! Har bara varit där en gång men har underbara minnen därifrån. Otroligt vackert!
värmlandstjej: Annars finns ju den här tråden för 2008-brudar www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2227838.html
sommarbrud: Nej, ingen släkt i Södertälje, men min familj bor strax norr om Stockholm, så det blir väldigt nära i alla fall
Vi kommer väl ha ett mittemellan-bröllop kan man säga, gästlistan kommer att hamna på ca 70-80 personer. Ni då?
sommarbrud: Nej, man har nog inte förstått det än faktiskt... Det känns fortfarande väldigt luddigt och abstrakt när man tänker på det
Från början hade vi tänkt typ turkost, lime, rosa och pärlvitt, men nu är jag lite inne på turkost och guld... Men samtidigt vill jag ha lime och rosa Ni då?
sommarbrud: Tack, kul att du tycker det! Jag älskar rött också, men det känns inte rätt helt enkelt för den stilen jag vill ha på bröllopet. Rosa och vitt är ju klassiskt och romantiskt - funkar alltid!
Jag vill ha en axelbandslös a-linjeformad klänning, eller möjligtvis en halterneck. Tycker det är svårt, har hittat hur många drömklänningar som helst redan. Pronovias älskar jag, men vem 17 har råd?
Vad vill du ha för klänning då? Och hur har du tänkt ha håret?
Jag ser det precis framför mig - ungefär så vill jag också ha det nämligen
Nix, inga barn. Det blir ett senare projekt Ni då?
sommarbrud: Hur länge har ni varit tillsammans då?
Jag har hunnit välja hur många in- och utgångslåtar som helst hittills, men jag tror det kommer bli någon marsch från våra respektive landskap faktiskt. Sen under vigseln vet jag inte om vi ska ha nått soloframträdande... Skulle kunna fråga min kusin, men efter hennes framträdande på min morbrors bröllop så tror jag att jag står över
Vesne: Härligt! Och visst längtar man så man håller på att gå sönder ibland Vart ska ni gifta er?
sommarbrud: Hehe, det var inte lång tid det Men jag vet hur det är, jag och min sambo hade inte ens träffats när vi kände att det var rätt och att vi ville gifta oss med varandra Sen har det tagit lite tid för honom att få tummen ur och fria och sen behövde vi lite tid på oss att spara pengar Nu har vi varit tillsammans i drygt 2 år
sommarbrud: Jo, är det rätt så är det, och då finns det ingen anledning att vänta egentligen
Budgeten ligger väl ca 60' +/- 10'. Jag hade tänkt mig buffé via catering, men mamma har visst ramlat och slagit huvudet, för hon har erbjudit att hela familjen hjälper till att laga maten istället Fotograf ska vi ha - en riktigt bra en! Där är jag villig att lägga några extra tusenlappar eftersom jag verkligen vill ha nån som kan få mig att slappna av på kort.
Ni då?
Glömde säga att budgeten är exklusive bröllopsresan, men det kanske du förstod Den hade vi tänkt önska oss pengar till i present
Det där med trycksaker varierar från dag till dag, vissa dagar känner jag mig tokpeppad att göra allt själv, men nästa dag så vill jag bara låta någon annan göra det Men jag tror det blir så att vi gör det själv ändå, de korten jag skulle vilja beställa är alltid de dyraste
Ni då? Gör ni själva eller?
Vad har ni tänkt er för mat? Buffé? Sittande middag?
Hmm, det beror nog lite på om vi tar oss ner till Tyskland eller ej innan bröllopet. Gör vi det så kanske vi bjuder på drickat, men annars har jag inga problem med att ta självkostnadspris eller nånstans runt där - typ en tia för ett glas vin eller en öl osv.
Har ni tänkt nånting på vart ni vill åka på bröllopsresa? Om ni ska iväg alltså
Vi har tänkt åka på drömresan till USA! Flyg till New York, vara där några dagar, flyg till Seattle eller San Fransisco och sen bila ner längs kusten till Los Angeles. Förhoppningsvis blir det ca 3 veckors semester direkt efter vigseln
Hmm, var ett tag sen jag var in här. Hur går det tjejer?
Anettan73: Min tärna betalar sina egna kläder!