Inlägg från: ulliskallis |Visa alla inlägg
  • ulliskallis

Juli 2008

Va kul!
    Vi ska också slå till nästa sommar. Vi har varit tillsammans i 7 år och nu är det dags! Spännande! Det blir en borgerlig vigsel med min m2bs bror som viger oss. Vi har stor släkt och ganska många vänner som vi gärna vill ha en härlig fest med... någonstans mellan 80 - 100 gäster tror jag. Vi har egentligen inte kommit så långt i våran planering mer än att vi har hittat ett datum som passar.

• ulliskallis

Sommarbrud: känns skönt att veta... jag skulle vilja att våra inbjudningar känns lite personliga, roliga och annrolunda. Finns det några tips? Hemsidor, eller material eller liknande...

Vesne: det verkar vara ngt i den där
    regionen, min kusin gifte sig i fjol med en kille från Albanien. Dom löste det med att ha en vigsel här och en nere i Albanien. Här var vi runt 80 gäster och nere i Albanien ca 200 och ett rejält party!

• ulliskallis

Hjälp! Här har en del nästan allt klart! Vi har inte bokat ngt. Är det skillnad på var i landet man bor eller ska man ta tag i det?

• ulliskallis

sommarbrud08: jag blev lite lugnare nu, men det är klart att man kanske inte ska vänta allt för länge...

Vi ska ju ha en borgerlig vigsel, men behöver mycket plats eftersom vi har stor släkt bägge två och några av vännerna måste ju vara med. Jag vill ha en riktigt rolig fest! Problemet är lokalen. Hur har ni tänkt med barn eller ungdomar med för den delen? Ganska många av våra kompisar börjar ju ha tonåringar, det brakar ju iväg så fruktansvärt, vi är nog uppe i över 100 pers.... Hur gör ni andra?

• ulliskallis

sommarbrud: vi har problem med att hitta en lämplig lokal... som tur är har vi en del kompisar som vi tänkt anlita som fotograf och frisör. Maten har vi lite kontakter också som ska göra det hela lite lättare. Har ingen som helst aning vilken typ av klänning jag vill ha, men min blivande svåger som också ska viga oss, har en förmåga att lyckas vid symaskinen så det blir väl kanske att han hjälper mig. Ganska mycket är väl tänkt på men det skulle vara skönt om vi vistte att vi hade en bra lokal.

Svar på tråden Juli 2008