Inlägg från: sommarbrud08 |Visa alla inlägg
  • sommarbrud08

Juli 2008

Hej hej!!
    vi ska gifta oss den 19 juli nästa år.. ska boka kyrka och lokal snart.. annars har vi inte kommit så¨långt.. känns som de inte finns sådär jätte mycke man kan göra än fast man hemskt gärna vill.. längtar som en tok och tycker att tiden går alldeles för sakta!
    Jag har inte heller nån rng på fingret än.. kommer i sommar men jag får inte veta när spännande..men nervöst

• sommarbrud08

~Norrsken~: jaha va kul hur långt i planeringen har ni kommit då? såg att ni skulle kolla på kyrkor och lokaler.. har ni hittat nått bra?
    vi har hittat en jätte bra festlokal och vi vet vilken kyrka, men vi har inte bokat nått än.. men på tiden at göra de snart.. vi bor i en populär sommarstad så man måste vara ute i god tid med de mesta.. samma med inbjudningarna, vi måste skicka ut dom i mars-april så gästerna får boende när dom kommer hit

• sommarbrud08

~Norrsken~: ja ungefär som här då.. man har de mesta i tankarna
    Va bra de hade blivit då om ni kunde fått hyra/låna den lokalen!
    var i landet bor ni? bor ni i Södertälje?
    Ja vi bor på västkusten Lysekil
    Men min sambo är från Stockholm och jag är från Falkenberg men har bott här i Lysekil i snart 7 år.. de är jätte fint här.. speciellt på sommaren.. och allt är ju populärt

• sommarbrud08

~Norrsken~ oj de va en bit härifrån
    jaha ok.. har ni släkt och så i södertälje eller?
    jasså du har vart här ja de är väldigt vackert här.. med alla klippor och vatten överallt
    ska ni ha ett stort eller litet bröllop?

• sommarbrud08

~Norrsken~ jaha ok..då förstår jag
    ja vi kommer också bli nått sånt 70-80 pers. längtar som bara den..tycker tiden går väldigt sakta
    men precis som Anettan73 sa man har nog samtidigt inte riktigt förstått detta än
    vad ska ni ha för färgtema?

• sommarbrud08

~Norrsken~ ja visst gör de
    Va fina färger ni valt.. vi har inte riktigt bestämt men vi är väldigt mycket inne på rosa och vitt.. rött är också fint men rosa känns mer sommrigt
    har ni kollat nått på klänningar än? va för typ av klänning vill du ha?

• sommarbrud08

känns vi har ganska lika tänkande
    vill också ha en axelbandslös eller halterneck klänning
    ja de finns miljontals fina klänningar..man hinner nog ändra sig en del gånger innan
    Jag vill ha lockigt och uppsatt med lite lockar som hänger ner och så blommor i håret.kanske en tiara.. har inte bestämt får se.. hoppas du kan se lite framför dig hur jag menar hur vill du ha de?
    Har ni några barn?

• sommarbrud08

hahaha ok
    ja ok.. ja jag har en son som fyller 2 år i september från ett tidigare förhållande och min sambo har en son som är 4 från ett tidigare förhållande så inga gemensamma barn.. de kommer efter bröllopet

Vesne: ja jag längtar också.. som en tok.. vill att tiden ska gå fortare hur långt har ni kommit i eran planering då?

• sommarbrud08

Har ni bestämmt någon låt ni vill ha i kyrkan än? in och utgångs musik? ska ni ha någon som sjunger nått i kyrkan?
    finns de nån bra sida på internet med bra och fina vigsel låtar och in och utgångsmusik? har letat lite,men hittar inga bra!!

• sommarbrud08

~Norrsken~ vet inte om jag törs säga de vi har bara vart tillsammans 5 månader men man känner när de är rätt.. och de är så här bra de ska kännas tvekar inte en sekund på att detta är fel.. visst går vi fort fram men jag kommer inte ångra mig

• sommarbrud08

~Norrsken~ nej de är ju inte de.. nästan lite pinsamt att berätta
    Men vi vet båda två att de är detta vi vill.. är de rätt så är de!! hihihi.
    va har ni för budget för ert bröllop då?
    ska ni catering,fotograf och så eller?

• sommarbrud08

Ja precis
    Ja ok.. de är väl ganska lagom summa.. vi tror vi hamnar på runt 70,80-90 där nånstans.. de är ju mat och dryck som är dyrast oj då vilken lyx.. de är ju perfekt.. sparar ni massa pengar ju
    Ja de där med fotograf så känner jag med.. dels att man ska kunna slappna av helt och sen att det faktiskt är nått som man vill ha som minne för resten av livet.. då vill man ju ha i alla fall ett fint kort
    Ju mer man pratar bröllop, desto mer längtar man och tycker att tiden går så otroligt sakta va har ni tänkt och göra själva? ska ni göra inbjudningskort,tackkort,menyer,vigselprogram och sånt själva?

• sommarbrud08

ja jag trodde de också
    ja precis så känner jag också.. hade vart kul att göra allt själv.. lite mer personligt, man samtidigt väldigt fint och framför allt skönt när någon annan gör de åt än
    Vi har inte riktigt bestämt.. men de lutar mest åt sittande middag.. ska ni ha alkohol till självkostnadspris eller står ni för de?

• sommarbrud08

ja precis.. vi har också tänkt ta oss ner till Tyskland.. ananrs gör vi nog så att vi har nått billigt pris för vin och öl
    ja vi ska åka till Thailand,men vi åker inte direkt efter bröllopet utan de blir i december.. ni då? vart ska/vill ni åka? åker ni direkt efter bröllopet?

• sommarbrud08

ååhh va mysigt de lät blir nog en kul och mysig upplevelse och bröllopsresa
    Nu ska jag iväg och jobba i 2 timmar.. känns lite meningslöst.. men de va en på jobbet som va tvungen att gå lite tidigare.. ha en bra dag så hörs vi förhoppningsvis senare

KRAM

• sommarbrud08

Vesne: oj de va inte lite gäster
    va mycket ni har hunnit gjort.. känns som vi ligger långt efter er i vår planering precis som du säger vi tjejer vill ha så mycket detaljer och mer än va killar vill tror jag

ulliskallis: kul att din fästmans bror ska viga er känns ju väldigt personligt!
    vi har inte heller kommit så långt i planeringen så du är inte ensam

• sommarbrud08

Vesne: ja de blir ju en riktgi ordentlig bröllopsfest ialla fall

Ulliskallis: ja så känner jag med att jag vill ha.. men de finns ju massa bra hemsidor och företag som gör fina kort..eller om man vill göra dom själv kan man få lite inspiration.. sök på google kanske

dolly5: va kul..då gifter vi oss på samma dag fast vi ska gifta oss i Sverige.. hur långt har ni kommit i eran planering då?

• sommarbrud08

dolly5: oj ni har ju kommit jätte långt
    Känner mig lite stressad nu har ju inte ens bokat kyrkan eller lokal.. hihihi
    jaha så ni gifter på Zanzibar och har en fest hemma sen? de är ju en bra grej!!
    har du hittat nån fin klänning då?

• sommarbrud08

dolly5: blir ju jätte stressad nu när jag läser allt ni har hunnit med
    Vi har ialla fall bokat kyrka nu..blev så nervös när jag ringde så jag sa fel personer på min blivande hahaha men kom på ganska snabbt att jag sa fel
    ska åka upp till stockholm nu till hösten med mina 3 tärnor och kolla på klänningar.. ska bli jätte kul

~Norrsken~ jo de går bra.. hur går de själv??

• sommarbrud08

ulliskallis: tror inte de är någon större brådska..anledningen till att vi måste boka kyrka och lokal såhär långt innan är att vi bor i populär sommar stad och måste vara ute i god tid!! sen måste vi skicka ut inbjudningarna redan i februari-mars så att folk f¨år boende och kan boka sin semester.. men annars så kommer vi ta tag i alla nästa år i januari-februari..ska bara fixa med inbjudningarna nu i höst

Svar på tråden Juli 2008