• Wunja

Stockholmsbrudar nya kompisar 5

Instämmer med tree, jättetrevligt!

• Wunja

Hej tjejer!

Jag har varit lite frånvarande från tråden ett tag, men nu är jag tillbaka och som vanligt fikasugen :) Kanske är det någon som känner för en fika snart igen?

Gumsestumpan: Skönt att köksrenoveringen är klar! Hur var Skottland? (Jag vet, jag ligger lite efter här...)

Vernalis (f.d. Cavatina?): Låter som om du hade en trevlig möhippa! Ser fram emot att höra mer om den samt naturligtvis det nära förestående bröllopet vid ditt första fru-fika :D

• Wunja

Vernalis: Ok, ber om ursäkt! I alla fall, lycka till med förberedelser och ha en riktigt fin dag på lördag :)

Blivande fru Lindgren: Det var duktigt (och smart!) att börja med bordsplaceringen redan nu, brukar kunna vara en ganska tidsödande syssla...

Nu ska vi ge oss ut på en liten dagsutflykt till Drottningholm i det fina vädret :) Må glassen vara med er alla i dag!

• Wunja

Vernalis: Vad härligt att höra att dagen blev så lyckad! Ser fram emot att höra om dagen när du har fått lite ork tillbaka :)

Fika på torsdag låter perfekt! Kl. 18?

• Wunja

Kl. 18 på Muggen i morgon -- det är noterat, vi ses där :)

(Det finns en liten risk att jag fastnar på jobbet, men i så fall blir jag bara något sen.)

• Wunja

Cahe: Hemsidan är jättefin! Vilket härligt hösttema det var på den :)

Godisråttan: Du är så välkommen så, hoppas vi ses i morgon!

• Wunja

Jag har träffat de flesta som ska vara med men inte alla!

• Wunja

Jag hade också en väldigt trevlig kväll! :)

Cahe, tycker verkligen synd om dig! Hoppas det har gått över vid det här laget. Känner igen det där med att bli åksjuk...

• Wunja

Fika låter trevligt :) Jag kan dock inte mån-tis nästa vecka, men hur är det med onsdag (den 27/6) månntro?

• Wunja

Haha, tack för den länken Vernalis :D

Glad midsommar på er! Hoppas det blir fika nästa vecka!

• Wunja

Jag är i Göteborg på tisdag, vet ännu inte vilken tid jag är tillbaka i Stockholm. När det blir vet jag inte förrän på tisdag, så om det blir fika då så får jag notera tid och plats och komma om jag hinner!

• Wunja

Det ser mörkt ut för min del tyvärr, jag ligger efter tidsschemat redan så det är inte troligt att jag hinner med något tidigare plan än planerat... :(

• Wunja

Cahe: Jag kan kika lite i vårt festprogram för att se vad vi hade för sånger när jag har kommit hem igen!

Loppan: Trist... Hoppas du kryar på dig snart!

Själv sitter jag fortfarande hos en kund i Göteborg, rullar dock tummarna just nu i väntan på att folk ska få tummen ur och fixa grejer jag behöver. Spöregnar gör det också!

• Wunja

Gah, lätt panik, har haft hur mycket som helst att göra på jobbet de senaste veckorna och så ska Johan och jag vara toastmasterpar på ett bröllop i morgon! Vill ju att det ska bli jättebra, men vi har inte alls hunnit förbereda oss så mycket som vi hade velat.

Vi funderar på att inför varje tal presentera talaren genom att innan middagen fråga dem vad de har mest gemensamt med bruden/brudgummen och sedan presentera det på något roligt sätt. Tror ni det kan funka? Vore liksom kul att ha någon form av tema när man ska presentera talarna.

Andra idéer mottages givetvis tacksamt, så här i sista minuten :)

• Wunja

En liten parentes: Vi har förberett en liten aktivitet, ordnat ett pris till en frågetävling samt satt ihop ett eget tal så vi står ju inte handfallna. Vi känner bara att det vore skoj att ha lite tema i presentationerna, om det nu går att ordna :P

• Wunja

Vernalis: Tack så mycket, vad gullig du är :) Ja, vi får väl hoppas att det blir bra trots den rådande paniken! Man kanske blir mer kreativ efter något glas bubbel också ;)

• Wunja

Cinapuff

Otäckt det där med olyckan! Verkligen skönt att ni klarade er helskinnade, hoppas att nacken slutar ömma snart också.

Cahe

Toastandet gick faktiskt riktigt bra, så jag oroade mig i onödan :) Utan att ha läst ditt inlägg gjorde vi faktiskt så att vi rimmade när vi presenterade varje talare (fast vi förberedde rimmen kvällen innan), och vi fick med det där med gemensamma intressen i rimmen så det var skoj!

• Wunja

Godisråttan

Jag är rädd att jag har fullt upp hela denna vecka!

Svar på tråden Stockholmsbrudar nya kompisar 5