Inlägg från: Sofia08 |Visa alla inlägg
  • Sofia08

Juni 2008

Vi gifter oss 28/6-08 och jag har bokat lokal, fotograf och kyrkan. Kyrkan bokade jag idag!! Är jätteglad då jag egentligen inte fick boka kyrkan förrens i September, men efter lite tjat och övertalning så gick det... Vi kommer gifta oss i Grödinge kyrka, söder om Stockholm. Jag undrar hur långt innan man måste boka tex. bröllopsnatten??? Nån som vet?

• Sofia08

Vi kommer ha DJ. Ska prata med en kompis som gifte sig förra året. Deras DJ var kanon, så jag tänkte försöka kontakta honom jag med.

• Sofia08

Vi kommer också att fotografera oss före vigseln. Nästa år har vi också varit tillsammans i 5 år! Närmare bestämt den 24/4!

• Sofia08

Bed of Roses: Grattis!!! Har ni bestämt datum än?

• Sofia08

Vi har redan berättat för alla inblandade när det blir bröllop!! Lika bra att förbereda så att folk inte bokar upp sig på annat tycker jag. Igår fick jag en present av mamma. Magdalena Ribbings bok om bröllop. Tror faktiskt att man kan ha en hel del användning av den. Det stod bra förslag om allt som rör bröllopet, tal, klädsel, hur man formulerar sig i inbjudan etc.
    Jag var redan ute en sväng och provade brudklänningar i Februari i år!! Hittade en jättefin klänning då. Men jag tänkte nog ta en till tur i slutet av sommaren då man förhoppningsvis är lite brun. Sist var man ju genomskinlig i hyn! Ingen vidare syn faktiskt!! Ha,ha.

• Sofia08

Japp, allt ni undrar kan jag numera svara på när det gäller vett och etikett

När det gäller klänningar så har jag mest ångest över hur jag ska kunna välja EN klänning....Det finns ju så många fina och jag är ju sååå velig! Har faktiskt redan provat ut två favoriter, och det är varandras motsatser så jag vet inte hur jag ska göra....svårt det där. Jag tycker det är så skönt att man slipper ta några definitiva beslut än..haha!

• Sofia08

Anne 69: Välkommen!!! Roligt! Vi gifter oss samma dag! (snart bara ett år kvar...iiiih!)
    Lina 08: en av de klänningar jag har kolla på är också en Nixa!! 7509. Bra pris också. 2790:- tror jag det var

• Sofia08

Lina 08: jag måste se hur din ser ut också!! Men jag kan inte nu... sitter och "tjyvsurfar" på jobbet..haha.

• Sofia08

Jag bor i Enskede söder om Stockholm. Vi kommer gifta oss i Grödinge kyrka som ligger långt ut på vischan mot Södertälje till.
    När det gäller tårta så vill jag nog att vi köper vår på "chokladfabriken". Var på bröllop förra sommaren och de hade sin tårta därifrån. Den godaste jag någonson ätit!!!! Har varit lite inne på att ha sådana fina bakelser istället för tårta. I senaste Må Bra hade de en bild så sådana. Jättefint verkligen!!! Vad ska ni ha för färgtema tjejer??? Vi kommer ha naturvitt och rosa. Jag älskar rosa!! Men det kommer vara bara en accentfärg. Är rädd att det blir för mycket annars. Jag vill inte ha något Barbie-bröllop precis!

• Sofia08

Fnatt: Välkommen!!! Och grattis!!

• Sofia08

Jag var också inne på att ha vitt och grönt först. Det finns ju så många fina nyanser av grönt. Men eftersom jag har en förkärlek till rosa så blir det nog det Jag vill nog har ljusrosa rosor i buketten eller ev. ljusrosa pioner.
    Jag har också haft en max gräns på 10 000 för klänningen. Därför blev jag ju överlycklig när jag hittade Nixa klänningen som bara kostade 2790:- Men jag har ju inte bestämt mig för den och lär väl säkert hitta nån annan som är mycket dyrare. Skorna får kosta max runt 1500. Åh vad jag ser fram emot att köpa ett par riktigt fina skor!! (är skofetichist...hihi)

• Sofia08

Åh, jag har också funderat lite på en sommarbukett som en alternativ brudbukettMen ska ni plocka blommorna själva då eller? De flesta blommor har ju redan blommat ut i Juni..
    Jag tycker det är så skönt att man inte behöver göra några slutgiltiga beslut än. Hur ska det gå? Jag är ju såå velig. Känns som livsavgörande att bestämma sig för rätt klänning och bukett etc....hahahah!!!

Lina 08: Kul att vi är grannar!!

• Sofia08

Celeron: Välkommen!! Vad många vi börjar bli nu!! Kul!!

• Sofia08

Ninni 75: Jag känner precis som du ang. det rosa. Jag ääälskar rosa, men som jag skrivit tidigare i tråden så är jag rädd att det blir för mycket barbie över det hela. Var inne på vitt och grönt också, men det kommer nog bli rosa. Ljust rosa och i lagom mängd. Hade väl tänkt rosa tärnklänning, rosa i min bukett och sen lite diskret rosa på borden. (typ rosa rosor som dekoration eller liknande)Jag tror att det blir lagom.

• Sofia08

Gota:
    Det tror jag med!!

• Sofia08

Hej tjejer!!
    Åh, idag är det exakt ett år kvar tills jag, och flera av er är Fruuuu!!!!!!!!!!! Åh, det pirrar i hela kroppen! Har ni kommit längre i planeringen? Här är det ganska stiltje just nu...letar inspiration hela tiden. Var på landet i helgen och såg de fina pionbuskarna där. Jag tror nästan att jag har bestämt mig för att ha ljusrosa pioner i min bukett. De är ju så vackra!!

• Sofia08

Bed of roses: Hör av dig till närmaste MUS eller Face och fråga. De kanske har olika på olika butiker. Jag har för mig att jag hört tidigare att MUS inte har provsminkning. Det kan ju vara värt att ringa och fråga när de rekomenderar att man ska boka också.

• Sofia08

28/6-08: VÄLKOMMEN!! Vad kul att vi är så många som gifter oss den 28:e. (vi får väl starta en egen tråd snart..hihi) Ja, man får ju verkligen hoppas att det är varmare och finare väder nästa år den här helgen...jag har suttit inne hela dagen...deprimerande.

Svar på tråden Juni 2008