Inlägg från: Sibbis |Visa alla inlägg
  • Sibbis

Juni 2008

Åh, bättre sent än aldrig, men nu har jag oxå hittat hit. Vi gifter oss den 28/6 2008, så jag hör ju hemma här :P Vi har bokat kyrka och lokal, jag har dessutom koll på vem som ska fixa hår och smink. Färgtemat är spikat och klart, likaså vet jag vad jag vill ha för bukett osv... Vi funderar för fullt på designen på vigselringen och har en fotograf på G. Hmmm... Tror det är allt :P Eller, jo, jag håller på kolla upp transporter och florister och så oxå, och vem sitter INTE o surfar klänningar helt galet?

• Sibbis

MaryamZ: jag håller MED. helt galet. det blir nog lättare när man börjar prova lite, men så länge är det ju så ROLIGT!

brutta08:
    hehe, jag älskar att planera. det är bland det bästa jag vet, det är nog därför vi har gjort så mycket. sen har vi ett förhållandevis stort bröllop, med runt 130 gäster, så vi måste se att vi får plats. och det är sthlmsområdet, och här har saker en tendens att bokas tidigt. idag bokade jag iaf en öppen Rolls för oss att åka i :E

• Sibbis

Vi har så smått börjat lämna ut datum för sjävla bröllopet till de närmsta. Framför allt de som ska ha del i själva vigseln eller festen, men frågar folk så berättar vi ju. Jag kan aldrig hålla tyst om nåt, så VERKLIGEN inte om det här *s*

Bed of roses: du kan väl börja TITTA efter klänningar redan nu? Finns lixom inga fixa datum för sånt, däremot är det ju oftast ett par månaders leverans på de flesta, så man måste minst ha den tiden på sig :D

• Sibbis

Längtar...
    åh vad roligt med boken! Jag har bara bläddrat i affären, den verkar superhärlig! Och nu vet vi ju vem vi ska vända oss till med frågor om etikett o formuleringar ;)

Brudklänningar... Jag är nästan lite skraj oxå, är det ingen som känner igen sig? Jag menar, alla klänningar är så förFÄRligt vackra, men kommer de vara fina på mig? Jag vet ju att alla brudar är vackra, men jag är alltid så självkritisk... hu. jag är livrädd att se ut som en stor vit mashmallow :D Vet att jag nojar lite, det ligger egentligen mycket mer bakom, men lite skraj är jag allt :P

• Sibbis

Vilka FINA klänningar ni har hittat! Jag har inte riktigt kommit så långt att jag har lyckats zooma in på en modell, tack o lov att det är tid kvar *s*

Tårtor... Vi har iofs inte valt exakt vilken tårta vi vill ha, däremot vet vi vilken konditor vi ska ha *s* och, eftersom jag är en chokladråtta vill jag nog att det ska vara chokladigt *s*

• Sibbis

Vi bor i sthlm, och kommer gifta oss strax utanför Enköping.

• Sibbis

Oj. Jag är längst hittills iaf :D jag är 181 jag, o kommer nog ha en liten liten klack iaf. Eller så går jag barfota, känns som att det kvittar under klänningen *s*

Frisör har jag faktikst bokat, men enbart för att jag ska anlita min vanliga frisör till både hår och makeup. Hon ska dessutom fixa både min syster nu i aug när hon ska stå brud o fixa mitt hår (jag är tärna då) så vi får öva lite *s*

Ang färgtema blir det vitt, silver och lavendel. Lavendel blir lite av "tema" på bröllopet, vi spenderar mycket tid i Frankrike och älskar lavendel, så det kommer återkomma i min bukett, i mitt hår och dessutom kommer vi ha små organzapåsar fyllda med lavendel som "placeringskort". Ska roa mig nu på semestern med att repa lavendel i massor *s*

• Sibbis

Vi gifter oss i kyrkan. Med en biskop som vigselförättare. Men det är bara för att han är en gammal vän till min blivandes familj. :)

• Sibbis

men jisses, tiden FLYGER ju bara fram. min blivande friade för nästan 6 månader sen nu, o jag kände det var jäääääättelångt att vänta, men nu har ju redan en tredjedel av tiden GÅTT!! jisses! och på vägen ska vi hinna bygga ett hus o funder på knoddverkstad... JISSES!

Life is gooood :D

• Sibbis

28/6 2008:
    (excellent datum förresten *s*)
    min syster gifter sig utomhus i år, vi ska ha in- och utgångsmusik, dessutom ska jag sjunga. vi har en tjej som ska spela nyckelharpa och en som ska spela fiol, så vi hoppas väl på att det itne blåser alltför mycket *s*

• Sibbis

Tussa85

hehe, det låter ju ändå som att ni har kommit en stor bit på väg, även om det kanske inte är bokat är det ju utsett :D

• Sibbis

Tussa85:
    härligt! känns härligt att börja boka va? jag har ju redan gjort allt det, och det är oerhört skönt. även om det på långt när är klart bara för att man har bokat *s* sen ska man börja med "allt det andra"

lycka till med prästen!

• Sibbis

Tussa85:
    hehe, vet precis vad du menar. å andra sidan tillhör vi skaran som ska försöka med knoddar efter bröllopet, så det blir nog planerande med det oxå *s*

o det går ju i vågor, ibland planerar man massor, ibland inget alls...

• Sibbis

Tussa85:
    hehe, vi funderar nästan tvärtom, att se till att jag INTE kommer i brudklänningen. vi funderar på att tjuvstarta lite med knoddmakandet :P får väl se hur det blir, men vi längtar oss blå o börjar bli lite till åren (jag 29, han 34, inte massor, men du vet...) så vi måste BÖRJA så vi hinner med några stycken knoddisar iaf :D

• Sibbis

Oj, hotell säger ni... Jisses. så långt har jag inte ens börjat tänka än *s* nu tänker vi iofs inte sova i bröllopssvit på själva bröllopsnatten, utan vi gör det troligen natten därpå. Eller så åker vi iväg på minisemester ett par dagar... vi får se. :)

Tussa85: härligt att höra! Grattis!

Svar på tråden Juni 2008