2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
tjaa! nu är jag hemma igen efter ett välbehövligt lov...
fick lite komplikationer i tisdags bara tre timmar innan vi skulle åka...
åkte in akut till södertälje för blödning i tisdags. satt jättelänge innan jag fick bli undersökt. doktorn hittade blödningen, den var på livmodertappen så det var ingen fara med det. men han tittade också på fostret med VUL och tyckte att det inte såg normalt ut! han sa att det inte verkade vara någon frisk graviditet och han såg inget hjärta slå... vi blev jätteledsna och frågade vad vi skulle göra, för vi skulle ju åka till gbg samma dag. han tyckte att vi kunde åka. så vi gjorde det och sen på kvällen när vi nästan var framme så ringde han och ville att jag skulle göra ett nytt VUL för han tyckte att det verkade lite skumt.. så vi åkte in till sjukhuset i göteborg dagen efter och där konstaterades det att bebisen visst levde och vi fick se hjärtat! det enda som var avvikande var att bebisen verkade lite liten, men det var inte något onormalt... phuu!! jag har inte haft ont eller någonting och på tisdag ska jag in igen för nytt VUL för att se hur det fortlöper...
men herregud vilket långt dygn det var innan vi äntligen fick se det lilla hjärtat slå!