Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Du kanske skulle ändra på det??????
    Hade väl varit kul att få göra något annat roligt under någon timme eller två.

• vårbrud2008

Jo, det är ju sant.

• vårbrud2008

Hej hopp!

Nu är det klart! Vi blir lediga alla fyra på jobbet på måndag så nu blir man ledig i fyra dagar. SKÖNT!!!!!!

Och imorgon ska jag få gå och se Al Gores film om miljön, på min fritid dock, men jag får komptimmar för besväret. :)
    Gör inget att det är på fritiden för jag vill så gärna se den filmen.

MrsNyberg2B
    Jag köpte mina skor till bröllopet i vanlig storlek för jag vill kunna ha dem sedan också.

Hade tänkt gå och titta ut ringar på lördag och kläder till sambon. Blommor om det hinns med......
    Någon som har sett den redan kanske????

• vårbrud2008

Någon här????????????

• vårbrud2008

Godmorgon här är jag!

Men bara för en liten stund. Ska lämna på dagis kvart över elva.

På min avdelning är vi två unga tjejer och två damer på strax över 50 år och det kan bli lite diskussioner. I förrigår sa kollega y1 till mig att gå ut i kapprummet och klä på barnen istället för att göra det jag just höll på att avsluta. Men i kapprummet fanns redan den andra tjejen så hon klarade ju sig med de få barnen, men y1 klarar inte av att ha det stressigt runt omkring sig och klarar inte heller av förändringar och att ta tag i saker.
    Jag höll på att avsluta vår inventering av våra fyra frysar och ville avsluta det innan jag gick ut med barnen men det tycktr y1 att jag kunde göra senare. Men om det hade varit jag som själv hade tagit hand om barnen ute i kapprummet hade jag inte fått NÅGON hjälp av de andra. Känner mig väldigt orättvist behandlad ibland....:(

Kollega y2 "skällde" ut mig igår för en sak jag och den nya tjejen hade kommit på för att underlätta när vi har 20-22 barn till mellanmål. Det uppskattades inte men det var bara jag som fick utskällningen. :(

• vårbrud2008

Norrsken
    Jo, det skulle man göra men eftersom jag inte vill vara arbetslös just nu och vill kunna fortsätta jobba i kommunen så får jag nog låta det vara. Vet att jag inte heller tyvärr har chefen bakom mig så går det inte att gå den vägen heller. Jag har ju inte rätt utbildning och så vet chefen om att få jag något annat jobb så kommer jag att ta det.

• vårbrud2008

Just nu får man tänka att jag har i alla fall ett jobb att gå till och så får man gå till jobbet och göra det man ska och sen får man gå hem igen. Barnen gillar mig i alla fall.:)
    Men alla dagar är ju inte så här, men det har varit många det senaste tiden.

• vårbrud2008

Tittar bara in för hastigast. Sitter på jobbet och kokar. Inte av värme som man kan tro utan av ilska.

Hann inte mer än att komma till jobbet förrän allt började.
    Y1 "skällde" ut mig för att maten vi brukar få inte var avbeställd som den skulle vara idag, för vi skulle göra egen mat idag.
    Jag liksom de andra trodde att det redan var klart men som vanligt var det jag som fick skulden. Det hela som skedde och lite till var mitt fel enligt Y1.
    När A kom till jobbet, den andra tjejen, var det en annan ton. Hon fick ingen utskällning utan då berättade Y1 det hela med humor och sa att man lär ju sig av sina misstag och så skrattade hon.

Jag kokar.....:( :( :(

• vårbrud2008

Hej alla!

Är på jobbet just nu och tittar bara in som hastigast, fast jag inte får.

Har försökt prata med y1 med hon är väldigt bitter efter att en kollega har slutat så hon tar ut det över mig. Försöker istället undvika henne och som tur är jobbar vi inte så många pass tillsammans.

Måste gå.....

Kram alla!

• vårbrud2008

Hej!

Någon här????

Det har varit en mycket bra dag idag. Jag och det nya tjejen jobbar superbra tillsammans och det har varit så roligt idag. Behöver sådana här dagar för att överleva. :) :)

Y1 kom när jag gick hem så det passade mig perfekt. Och nu är jag ledig fram till onsdag och det ska bli underbart.

I eftermiddags var sambon, sonen och jag på stan och kollade in kläder till sambon och ringartill oss. Sonen somnade av utråkighet. ;D
    Vi bestämde i alla fall att sambon ska ha en vanlig kostym och att vi ska fixa det senast i juni månad. Fina ringar hittade vi också och samma gäller där, vigselringen ska göras i juni och våra förlovningsringar görs om i augusti. :) :) :)
    Nu ska vi leta upp och samla in guld här hemma och sen kör det igång.

MÅSTE göra inbjudningarna i helgen!

Om någon bor i Göteborg kanske ni kan svara på detta; finns det någon barnaffär som säljer finkläder till rimliga priser??????

Ska nämligen upp den 12 maj och shoppa medan sambon springer Göteborgsvarvet.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6