• Cira

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Jag hoppas verkligen att det här vädret fortsätter! Vi ska åka och vandra i fjällen på måndag och är borta tills på fredag. :)

• Cira

Hit ska vi: www.vuoggatjolme.se/ Det är en kompis och hans familj som äger stället. Vi ska snart åka till Kallax och plocka upp min brorsa som ska med. :)

• Cira

Nu ska jag göra mig i ordning och gå på möhippa. Inte som gäst utan som arbetare. ;) Kul!

• Cira

I går kom vi hem från vandringen och i natt åker vi alla 92 milen "hem". Totalt blir det över 200 mil bilåkande den här veckan, miljövänligt... ;)

• Cira

Igår preliminärbokade vi en lokal. Vi sa att vi ska kolla på andra men den känns helt perfekt så troligtvis kommer vi inte göra det. Känns som om vi är inställda på den redan. Tyvärr måste vi nog ändra våra planer om att göra maten själva. Man får ha egen mat i lokalen men allt är mycket smidigare om vi låter dem göra det och det var dessutom billigt så det lutar åt det. Jag tror att det kan bli superbra!

• Cira

MrsNyberg2B: Det blir ganska stor skillnad (i våra mått mätt) men mina föräldrar erbjöd sig att betala hälften och vi klarar helt säkert att spara ihop till resten. Känns helt perfekt faktiskt. :)

• Cira

Jag sitter och väntar på ett mail från festlokalen. De sa att de skulle maila inom kort och det var över en vecka sedan. Vill inte tjata på dem heller men är väldigt nyfiken...

• Cira

Det är Domaruddens friluftsgård i Österåker. De lovade att skicka lite bilder och menyer när vi pratade med dem för två veckor sedan. Skickade ett mail och frågade efter dem för en vecka sedan och då sa de att de skulle komma inom kort. Det är ju inte bråttom men jag är så nyfiken. :)

• Cira

Ja, vår lokal blev gratis helt plötsligt när vi valde att låta dem stå för maten. :D

• Cira

Haha, ja, jag förstod att er lokal inte var gratis men vår lokal blir det. Det var det jag ville säga. :)

• Cira

jeeksa: Tycker också att sånt är tråkigt. Hade spanat på en fin lokal men det var samma där, man var tvungen att gå vid 1-2.

• Cira

Vi är båda 22 (eller ja, jag fyller om en månad).

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6