• Rheannon

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

madlin: Ok, jag förstod det så på veterinären att vid en kastrering försvinner löpbeteendet helt men att vid en sterilisering kan löpbeteendet finnas kvar. Jag kanske missförstod henne.
    Vore ju skönt om skrikandet och kissandet upphörde.

Jag är redan orolig inför kastreringen. Så jag kommer säkert vaka på natten.

• Rheannon

Aha, då förstår jag. Tack för svaren

Våra missar kommer säkert sura ordentligt över att ha tratt på sig. Frågan är om man ens kommer få på en tratt på den minsta katten. Hon är väldigt skygg och vill inte att man kommer för nära.

• Rheannon

Imorgon åker vi ner till sambons föräldrar och vi ska då berätta att vi ska gifta oss nästa år. Känns lite halvt nervöst faktiskt.
    Ingen aning om hur de kommer att reagera.

• Rheannon

Jag är jättetrött idag.
    Orkar inte jobba, jag somnar nog snart.
    Idag åker vi ner till blivande svärisarna. Det är både roligt och nervöst. Hoppas på en bra reaktion när de får höra att vi ska gifta oss. Nästa helg ska vi berätta för mina föräldrar.

Norrsken: Oj, jobbar du till 20? och jag som tycker att jobba till 16 är jobbigt.

• Rheannon

Norrsken: Ah, sådan OB är inte fel att ha
    Jag var OB-galning när jag jobbade inom vården. Nu får jag ingen betald övertid längre.

Svärisarna bor i Borås. Blir ca 4-5 timmars bilfärd. Vi hade egentligen tänkt ta tåget men det är mkt dyrare än bilen.

• Rheannon

Sådär, då var man hemkommen från svärföräldrarna. Vi fick varsin kram och ett grattis till förlovningen. När vi berättade om bröllopet så var det ingen större reaktion. Hade nog förväntat mig mer faktiskt så jag är lite besviken.
    Men men...
    Nästa helg ska vi berätta för mina föräldrar, får hoppas att de blir gladare.

• Rheannon

Godmorgon
    Jag är hemma och är sjuk. Inget roligt
    Jag får roa mig med att surfa lite här på BT

• Rheannon

Hej tjejer!
    Usch, vilket trist väder det är idag. Blåser jättemycket.
    Igår var vi och kastrerade våra två flickor. Nu är dom jättesura över att behöva ha tratt på sig.

I helgen ska vi berätta för mina föräldrar att vi ska gifta oss. Hoppas de blir glada.
    Reaktionen vi fick från sambons föräldrar var ju inte den bästa men vi har pratat lite med dom om det och de har bett om ursäkt och verkar nu mer engagerade i bröllopsplanerna.

• Rheannon

Cira: Visst är det tråkigt med sådana reaktioner. Man blir ju både ledsen och besviken.
    Men nu känns det ju som sagt bättre, efter att vi pratat med svärisarna.

Norrsken: Hoppas resten av resan går bra.

• Rheannon

*håller tummarna*

Ska ni skaffa ny lägenhet?

• Rheannon

Ah, ni ska byta stad också.
    Hoppas ni hittar någon fin lägenhet snart.

• Rheannon

Norrsken: Härligt att ni är framme nu
    Hoppas allt känns bra med nya lägenheten och nya staden.

Jag har precis städat hela lägenheten. Vi smet en timme tidigare från jobbet idag, så jag var hemma klockan 15 och har städat sedan dess. Ska bara diska sen ser det riktigt fint ut här hemma, om nu bara långhåriga katten kan sluta fälla en massa.

• Rheannon

Hej tjejer..
    Härligt med så fint väder
    Enligt smhi så blir den en fin vecka med varma temperaturer och solsken. Får hoppas det verkligen blir så.
    Jag längtar så efter sommaren..

Norrsken: Härligt att det känns som hemma.

• Rheannon

Hej tjejer..
    Nu har man berättat för sina egna föräldrar också.. Inte jättebra reaktion där heller.
    Så nu funderar vi allvarligt på att skippa fest och allt sånt och bara gifta oss i ensamhet.

• Rheannon

Reaktionen vi fick var väl mest ett "Jaha".
    Så nu känns det liksom onödigt att lägga massor med pengar på en bröllopsfest när släkten inte är så jätteintresserade.
    Så vi funderar alltså nu på att gifta oss själva och sen lägga pengarna på en mysig bröllopsresa istället.

Norrsken: Vad härligt att du har fått jobb. Jag jobbar själv som ekonomiassistent och tycker det är jätteroligt.

• Rheannon

Norrsken: Jag jobbar på ett litet företag som ligger på östermalm. Jag har aldrig gått något program för redovisningsassistent men jag har läst en hel del kurser. Läste en bokföringskurs för inte så länge sedan.. Det var roligt men fy så dyrt.

MrsNyberg2B: Grattis till lägenheten.

Jag hoppas att släkten börjar intressera sig lite mer när tanken väl sjunkit in. Vi ska till mina föräldrars landställe i helgen så då kanske det blir en del prat. Efter det kommer vi nog bestämma hur vi ska göra.

• Rheannon

Hej på er..
    Var ett par dagar sen jag var här inne.
    Det har varit fullt upp så jag har inte haft tid.
    Vi har iaf ännu inte bestämt oss om hur vi ska göra angående bröllopet. Men vi får väl ta och sätta och ner och diskutera igenom det någon dag.

Hur går det för er i planeringen?

• Rheannon

Sådär, nu har vi äntligen bestämt oss.
    Det blir bröllop med bröllopsfest.

Så nu får man sätta igång och planera lite.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6