• fruMelin

besviken på vår dag! gifta om sig?

Jag ska försöka fatta mig kort!! jag & min man gifta oss för ett år sen & de skulle vara en överraskning på vårt barns dop. Allt hade vi planerat såå himla bra! Men det slutade i kaos!! usch! fattar inte hur det kunde bli så fel! först å främst märkte vi mot slutet att vi skulle ha behövt mer tid på oss med planeringen,eller jag märkte för de var JAG som fick stå å fixa det mesta!Det började med att killens bestman "råkade" skvallra till killens släkt på fyllan om att han skulle vara bestman på vårt bröllop! jag var rasande! vela bara ställa in alltihop! där hade man kämpat för att hålla det tyst om planeringen å så går han % berättar för alla om det 2 veckor innan så då var jag tvungen att ringa runt till alla mina släktingar & säga som de var så de blev stressade med presenter & köpa fina kläder så. Det var ju det vi inte vela! vi var inte ute efter presenter & massa uppståndelse!! vi vela ha de som vi hade planerat! sen var de tjaffs med vad alla de 3 tärnorna skulle ha på sig! gick i flera veckor i affärer med dom & de vela inte ha nått alls så jag orkade bara inte längre! sen dagen innan skulle jag åka & fixa lokalen tillsammans med bestmannen som har lovat att hjälpa till med dukningen,men han försvinner efter en stund & där står jag ensam!! till efter 24 på kvällen! & jag ska upp före 6!! på självaste dagen flyter väl allt på som de ska,men jag känner mig stressad att behöva ränna runt ensam med allt ..hämta blommor osv!... sen väl när jag kommer hem för att byta om så har jag blivit utlåst!! panik! jag som var glad att jag hade 30 min på mig att byta om fick nu bara 2 min! de andra var hos fotografen! väl framme där vi ska bli fotade är jag inte alls på humör,men bilderna blev bra iaf! jag pratar knappt med bestmannen då han har ställt till de för oss så mkt! men han fattar inte att jag är besviken på han utan han går istället & pratar skit om oss! vigseln går bra.. efter de åker vi limo å de andra går till lokalen. När vi är framme håller min släkt på å fixar saker medans killens sitter handlingsförlamade å bara väntar på mat. Tårtan står redan frame vilket jag inte fattar då den hann smälta lite!! sen vid presentöpnningen sitter bestmannen å pratar skit om oss om sakerna vi får! har de på band t.om!! sen blir de kväll å musiken är kass! bestmannen som skulle fixa de har bara tagit med sig ytterst lite variation!!

sen dagen efter åker jag å mannen då å städar 4-5 tim hela lokalen! usch!

nä jag vill gifta om mig! jag är såå besviken! är de så här vår stora dag skulle se ut! de känns inte så kul när man tänker på den! men men... hur hade ni gjort??

• Svar på tråden besviken på vår dag! gifta om sig?
  • Tajci78

jag hade tagit gubben och barnen och åkt till en strand utomlands och gift om mig. Bestmannen var ju inte klok och så tycker jag att hans släkt kunde ju ha hjälpt till lite och varför skulle ni städa lokalen. :(

• Andie

fruMelin
    Vart höll din m2b hus till när du sprang runt och fixade dukningen?
    Och har han aldrig sagt nåt till han som var bestman? Om jag skulle vara han så skulle jag kräva en förklaring och sen inte vara vän med honom längre pga att han förstört den stora dagen.

Men din fråga handlade mer om ni skulle gifta om er. om du nu vill det, bjud bara föräldrarna, gå till rådhuset och förnya löfterna och sen gå på en fin krog och ät tillsammans. Och prata med din man om hur han uppfattade hela dagen och om han vill gifta om sig.
    Jag kan förstå att det känns tungt när du tänker på att en person i stort sätt förstört hela er dag.

Lycka till med ert beslut

• fruMelin

när jag var & fixadde lokalen kvällen innan så var mannen hemma med vårt barn på 5 månader. Desom är jobbigt är ju att bestmannen är mannens äldre bror! klart han har frågesatt honom men man får inte nå vettigt svar ut av han alls! har väl inte så bra kontakt med min mans sida..tyvärr.. har väl inte alltid funkat ihop 100% det jag känner nu är att jag skulle vela göra om det,typ hemma..(när vi väl bor i hus) men frågan är om man ska bjuda in folk till fest & försöka med överraskningen en gång till eller om man ska skicka ut en inbjudan där dets tår om vad som gäller?!

• Fiafria?

Jag och min man har förnyat våra löften p.g.a. att vårt bröllop blev ett fiasko. Vi åkte bort bara vi två och har inte ens berättat för släkten att vi "gjort om" det. Jag tror inte på idén att göra om det på samma sätt med samma gäster, eftersom du aldrig kommer att kunna få alla att bete sig som du vill.

Mitt tips är alltså att göra det bara ni två, alternativt ha en liten fest efteråt som inte alls är en bröllopsfest utan bara en liten firafest. För jag tror att du kommer att bli besviken en gång till annars.

• jagärsåkär

Fiafria?: Varför blev erat bröllop ett fiasko? Vad hände?? Nu blir jag lite rädd, jag trodde inga brudar blev besvikna. Att saker går lite på tok trodde jag hände alla men att man alltid skrattar åt det efteråt?

fruMelin: skidålig bestman! Fast det var nog ingen bra idé att låta honom ordna musik, det är ett ganska stort projekt som inte bör delegeras. Brudparet har säkert sällan samma uppfattning som bestman ang musik till bröllopet...

Den stora frågan: vad göra nu?
    Jag skulle nästan föreslå en helt annan fest. Tex jordens bästa dop åt lillen? Eller århundradets inflyttningsfest i villan? Eller två gigantiska födelsedagsfester?

Eller så gifter ni er själva på en strand långt bort, men jag tror det är festen du vill göra om? Hm... Fina inbjudningar, massa planering, lyxig tårta, fin stämning... Då funkar ju ett dop perfekt eller födelsedagsfest. Fyller du eller m2b jämt snart? Så får ni lära er att skratta åt den dagen ist. Men jag tror inte du kommer vara mindre stressad nästa gång. Vem kommer plötsligt rycka in o ta ansvar, som INTE gjorde det förra gången? Du kommer nog stå o städa lokalen igen i 5 timmar nästa dag. Så satsa på nåt helt annat! Eller en vigsel med fin middag på restaurang med några ni gillar. Skit i bestman då!

• FruMelin

Har nu funderat lite på detta! pratade med mannen idag & han vill förnya löfterna,men inte om några år utan kanske när vi firar 10 år som gifta eller så. Vi vill ha en stor fest hemma på vår tomt då(när vi väl har byggt det hus vi vill ha) men vi får se hur det blir! det kan hända så mkt på dessa år! jag ska studera några år & tillsammans se våra små barn växa upp! sen har man väl sina drömmar & mål med livet,men man kanske inte alltid får som man vill! Huvudsaken är att kärlek finns!!

• jagärsåkär

FruMelin: vilken härlig inställning! Tycker det låter kanon. För oss tänkte vi lite liknande ang nåt helt annat. Jag ville ha brunch dagen efter men insåg att ett påslag på 16000 på vår budget inte var nån toppenidé. Hade redan bestämt ställe och allt, men vi la ner projektet. Så kom jag på att vi har hela livet på oss att ha bruncher och fester och middagar och firanden...

Så jag tar inte allt på en gång. Nu har ni gift er nyligen och kan spara förnyelsen av löfterna till lite senare i livet, låter jättebra. Under tiden kan ni ha en massa andra roliga fester tycker jag...

• FruMelin

jagärsåkär: tackar! det känns lite bättre nu när vi har fått prata lite om det. Ja fester kan man ju ha ändå! Maken blir 25 inom ett år åxå,sen jag 25 året därpå.. Kanske till sommaren 09 kan vi ha en "50 ÅRSFEST" ihop.! då har vår minsta nästan hunnit blivit 2 åxå! det tråkiga jag känner är att vissa vänner har försvunnit ur våra liv sen barn kom in i bilden. Känner inte för att bara bjuda släkten heller.. då finns nog risken att det blir lika som på bröllopet!

Svar på tråden besviken på vår dag! gifta om sig?