Inlägg från: jagärsåkär |Visa alla inlägg
  • jagärsåkär

besviken på vår dag! gifta om sig?

Fiafria?: Varför blev erat bröllop ett fiasko? Vad hände?? Nu blir jag lite rädd, jag trodde inga brudar blev besvikna. Att saker går lite på tok trodde jag hände alla men att man alltid skrattar åt det efteråt?

fruMelin: skidålig bestman! Fast det var nog ingen bra idé att låta honom ordna musik, det är ett ganska stort projekt som inte bör delegeras. Brudparet har säkert sällan samma uppfattning som bestman ang musik till bröllopet...

Den stora frågan: vad göra nu?
    Jag skulle nästan föreslå en helt annan fest. Tex jordens bästa dop åt lillen? Eller århundradets inflyttningsfest i villan? Eller två gigantiska födelsedagsfester?

Eller så gifter ni er själva på en strand långt bort, men jag tror det är festen du vill göra om? Hm... Fina inbjudningar, massa planering, lyxig tårta, fin stämning... Då funkar ju ett dop perfekt eller födelsedagsfest. Fyller du eller m2b jämt snart? Så får ni lära er att skratta åt den dagen ist. Men jag tror inte du kommer vara mindre stressad nästa gång. Vem kommer plötsligt rycka in o ta ansvar, som INTE gjorde det förra gången? Du kommer nog stå o städa lokalen igen i 5 timmar nästa dag. Så satsa på nåt helt annat! Eller en vigsel med fin middag på restaurang med några ni gillar. Skit i bestman då!

• jagärsåkär

FruMelin: vilken härlig inställning! Tycker det låter kanon. För oss tänkte vi lite liknande ang nåt helt annat. Jag ville ha brunch dagen efter men insåg att ett påslag på 16000 på vår budget inte var nån toppenidé. Hade redan bestämt ställe och allt, men vi la ner projektet. Så kom jag på att vi har hela livet på oss att ha bruncher och fester och middagar och firanden...

Så jag tar inte allt på en gång. Nu har ni gift er nyligen och kan spara förnyelsen av löfterna till lite senare i livet, låter jättebra. Under tiden kan ni ha en massa andra roliga fester tycker jag...

Svar på tråden besviken på vår dag! gifta om sig?