• Ms K

Vem bör anordna? *dum fråga*

Hej alla allmänbildade

Min fästman ska vara best man till en nära barndomsvän när denne gifter sig i sommar. Nu började vi fundera på vem som är ansvarig för att hålla i trådarna för brudgummens svensexa. Så jag tänkte fråga er. Vi bor på en helt annan ort än brudparet, långt bort, och vad gäller vårt eget bröllop (nästa år) så kommer vare sig jag eller min fästman att vilja ha möhippa/svensexa, vi kommer avböja, inte vår grej, alls. Så han är ju sådär måttligt intresserad av att vara ansvarig för nått sånt i detta fall heller. Så, frågan till er - det finns väl ingen oskriven regel om att nån speciell "post" ska dra igång svensexan??? Jättedum fråga förmodligen, men, vi vill bara försäkra oss så han inte missar nån viktig del i sitt "uppdrag" som best man

Tack på förhand!
    /Ms K

• Svar på tråden Vem bör anordna? *dum fråga*
  • Ms K

Tack! Precis som jag misstänkte! Min fästman hade inte ens funderat på saken men jag klurade på om det inte kunde vara på detta sätt. De bröllop vi varit på har inte någon av oss varit med på möhippor/svensexor så vi hade ingen aning nån av oss. Detta är jättebra att få bekräftat. Troligtvis bollar han över "ansvaret" till någon bättre lämpad men detta måste vara bättre ju tidigare han gör det. Tack tack tack så mycket för era svar!

• Ms K

Tillägg: det är inte så att min fästman avböjer att anordna för att han inte "vill". Han arbetar intensivt i ett annat land nu i vår, och de få gånger han är i sverige är han hos mig - på en ort långt ifrån brudparet. Mycket bökigt och stökigt att anordna svensexa då, + att han inte är speciellt nära med de flesta andra i brudgummens "krets". Men som sagt, tack så mycket återigen för att ni bekräftar detta läge!

Svar på tråden Vem bör anordna? *dum fråga*