• pudan

Vem bör anordna? *dum fråga*

Ms K

Jag har varit på i runda slängar 10 bröllop och på samtliga har det varit tärnan resp bestmannen som har hållit i trådarna vad gäller hippa och sexa.

När jag själv gifte mig för en månad sedan var min syrra tärna men eftersom hon bor i Piteå och jag i Malmö kom hon överens med tjejen i vårt värdpar att hon skulle hålla i hippan istället. Min syrra fungerade som idéspruta och letade fram kul grejor att göra och tipsade om vad jag kunde tycka vara kul. Samarbetet blev helt lysande och hippan fenomenal. Tyvärr kunde dock syrran inte komma ner men kände sig ändå litet delaktig.

Jag tror alltså att det absolut vanligaste är at tärnan och bestmannen håller i det och om man inte har nån sån så är det kanske ett syskon eller bästa kompis.

Tilläggas kan att min mans bestman var litet slö i början och tog inte tag i svensexan och till slut undrade de andra killarna om de skulle arrangera den istället - de hade alltså helt utan att vi sagt nåt utgått från att det var bestmannen som drog igång det och ville inte trampa in på hans område....

/Pudan

Svar på tråden Vem bör anordna? *dum fråga*