• MUmIntrOll3t

Förslag på träning efter operation?

Hej.
    Jag opererades i augusti förra året.
    En bukoperation där jag tog bort en äggstock och en tvilingsysta som hade vridit sig runt :(

Äntligen efter alla omständigheter som har jag fått klartecken av min läkare att jag får börja träna
    Jag har eftergått upp massor i vikt och även fått "häng" på magen över snittet :(

Men nu ska ja börja träna och försöka gå ner ivikt. Men jag har provat massor olika varianter på träning nu och inte hittat någon som passat eftersom det gör så himla ont i magen.
    Promenader fungerar jätte bra. Jag har även köpt ett träningsprogram på dvd mend et klarara jag inte av riktigt än att göra.

Är det någon som kan ge förslag på hur man börjar med att träna eftersom det gör så ont??
    Ska jag låta det göra ont eller bara promenare så läng??

Hoppas jag kan få lite ideer för det är så jobbigt när ingenting hjälper.

• Svar på tråden Förslag på träning efter operation?
  • MUmIntrOll3t

Svar till JoMiJon .
    Jag har gått till en läkare men jag måste betala mina mötten sj med sjukgymnast och tyvärr så jobbar så mycket ja kan med änså räker det knappt till. Måste tänka på räkningarna och mat till oss i första han.
    Men så fort jag har lite extra i fickan ( nu i sommar) så ska jag ta ag i det ordentlit och börja gå till sjukgymnasten.

svar till ladymarmelade
    Ja skönt att du kan förstå, ja det ser exakt ut som jag gjort ett kejsarsnitt..
    Jag tror det har mycket med mig sj att göra.
    Men att simma ska jag genast de till att börja med. Ska ringa rtill dom och se vilka tider och dagar det är minst folk.
    Vill helst inte vissa äret och alla bristningar.
    Alla som sett mig tror jag fött barn och eftersom jag är så ung så är det inte någon rolig komentar att höra. ( det räkte under tiden jag var sjuk)

tack för era svar jag sak verkligen ta emot av era förslag

Svar på tråden Förslag på träning efter operation?