• darkHorse

torra fläckar! snälla hjälp!

Oj! Det du beskriver låter precis som det jag har. Vet tyvärr inte vad det är eftersom jag aldrig varit till läkare då de inte är alltför besvärande. De varken kliar eller fjällar i vanliga fall.

Har sökt runt på internet men inte riktigt hittat något som passar in. Ett tag funderade jag på mynteksem , som kan uppkomma när man duschar mycket, men dessa verkar klia vilket inte mina gör. Hur är det för dig? Visst funkar lotion, men det blir torrt mycket snabbare än på övriga kroppen.

Skriv gärna om du finner vad det kan vara. Det är verkligen inte snyggt nu till sommaren :(

• darkHorse

Jag "upptäckte" dem först för lite över ett år sedan, men det är svårt att veta hur länge de har funnits eftersom jag brukar vara ganska solbränd och aldrig bränner mig. Trodde först att det var solbränd hud eftersom jag var utomlands när de uppstod, men de är fortfarane kvar.
    Någon (icke-medicinskt utbildad) chansade på vitaminbrist, då jag periodvis ätit enformigt, men det är åtgärdar och de torra områdena är kvar.

Sett biledr på svamp, men de stämmer inte riktigt, iofs kan alla fal vara olika. Ska kanske testa med kortisonsalva iaf, men har hört att det kan bleka huden. Någon som vet om det stämmer?

Svar på tråden torra fläckar! snälla hjälp!