Vad har ni gjort på möhippa/svensexa?
Vad har ni själva hittat på eller varit med om på möhippa respektive svensexa?
Skriv gärna och berätta. Alltid bra med tips och idéer...
Vad har ni själva hittat på eller varit med om på möhippa respektive svensexa?
Skriv gärna och berätta. Alltid bra med tips och idéer...
Inte jag men vänner/bekanta:
*Gått på stan och fått folk skriva äktenskapsråd på ett plakat
*Spa
*bowling
*fest med 80-talstema
MÖHIPPA
Linedancing med instruktör
Curling med instruktörer
Spa där bruden fick behandlingar och vi andra kunde köpa till det om vi ville
Hyrde ett bord på torgmarknaden där bruden fick sälja gammalt skräp vi hittat hemma
Bruden fick ta med sig ett anteckningsblock och fråga folk på stan om äktenskapsråd
Bruden hade under dagen på sig en knallrosa ballerinakjol i tyll, prinsesstiara i plast och randiga strumpbyxor m.m.
SVENSEXA
Go-kart
Brudgummen fick lyssna på "Det vackraste" i hörlurar så att bara han hörde musiken, och skulle sedan sjunga med högt så att alla hörde (han stod på stan och gjorde detta)
Ölprovning för alla grabbarna där den med flest rätt vann något
Brudgummen hade under dagen på sig långkalsonger, utanpå det att par vanliga kalsonger där jag hade sytt på en stoppad tygsnopp, över detta en lång skinnrock. På insidan av rocken hängde vi bananer och uppdraget var att öppna rocken (och därmed blotta tygsnoppen) och säga till folk på stan "Pst! Vill du smaka på bananen?" :D Hur lyckat som helst!
*hehe*
www.bluebox.se/showinfo.asp&method=kat&kat=nyheter
*puff, puff*
Bara snalla saker, inte klatt ut blivande brudar el dyl. ;)
femkamp pa gronan
bowling
sminkat hos makeupartist
spelat in skiva
pic nic
middag
Jag fick:
1. kidnappning
2. Utklädning (mkt snäll!)
3. Skjuta luftgevär
4. Sjunga in en cd
5. Äta middag ute
6. Gick på och dansade
Möhippa 2:
1. Kidnappning
2. Fick en guldig hatt :)
3. Drack öl
4. Åt en mkt god buffe ute
5. Bowlande
6. Drack lite mera öl
Båda var jättetrevliga och kul :)
Min möhippa:
Kidnappning med ögonbindel och hörlurar
Slöja, krona och tröja med foto på min blivande tryckt på magen
Sumobrottning och femkamp
Massage
Hemlagad supergod buffé
Privat bartender som lärde oss drinkar, provsmakning ingick såklart!
Sexparty
Smyckestillverkning, glasblåsning, bada bubbel...
Chokladprovning, vinprovning, eller kombination.
Möhippor jag minns
**Salsakurs
**Beachvolleboll
**Spa
**Målerikurs (gjorde kopparstick)
**Tillverka silversmycken
**Champagnefrukost på stranden
**Picknick med frågesport
Det var några av de aktiviteter vi gjort....
Bens wife: glasblåsning skulle jag så gärna vilja göra. Vad kostar det?
Det här fick jag vara med om;
levine.weddingannouncer.com/ctext-430753.html
Hade den bästa möhippan jag kunde tänka mig!
Vet ej, men hör med de på Skansen. Eller sök på google om det inte är aktuellt i sthlm.
Arrangör har jag varit på en möhippa.
Bruden kidnappades och fraktades till en second-handbutik där hon fick införskaffa sin utstyrsel för dagen för en given summa pengar. Det skulle vara specifika plagg.
Vi åkte sedan båt till en ö där vi hade höghöjdsutmaningar, åt lunch innan vi återvände till fastlandet. Därefter till en stuga och god mat och dryck - det blev fest natten lång.
En väldigt uppskattad hippa.
1.Blev upphämtad av min bästa vännina, helt plötsligt stannar hon bilen och kliver ur och säger åt mig att öppna bagageluckan.
1.Ballonger flyger u bagageluckan
Vi åker till Hagabadet och badar, där finns då övriga gänget.
2.Bad på Haga
Promenerar från Haga till Kastellgatan och stannar utanför ett fönster där det står "Modell för en dag" - Modellfotografering. Vi går in i studion och möts av fotograf, makeupartist och tilltugg. Helt underbart kul en fantastisk upplevelse. Jag ville ej sluta....
3. Modell för en dag - Makeover
Promenad igen till en restaurang kliver ner i källaren och möts där av en person som presenterar en "Mordutredning" vi löser mysterier under middagen, då ensamma i valven. Super kul
4. Mordutredning på restaurang
Sedan bar det iväg ut i natten, oförglömlig kväll
Vi gjorde en ganska rolig grej, en workshop i improvisationsteater med fokus på bruden. Vi bokade den hos www.gbgimpro.se. Väldigt lekfullt och fnissigt. Kan rekommendera det!
Jag hittade en kul blogg som handlar om världens bästa svensexa, jag följer den med spänning
allt-svensexa.blogspot.com
Jag blev hippad igår! Det var underbart! Jag fick en mö-sexa eftersom det var med två killar på spektaklet.
* Kindnappning.
Det började kvart över 8 med ett brev med instruktioner och ögonbindel (igentejpade skidglasögon. Man ser inget alls!) Fick packa en väska som jag lämnade vid porten och fick ställa mig på gatan. Där blev jag hämtad och satt i en bil under tystnad.
*Chamangegefrukost.
En otroligt stor och härlig frukost hade dukats upp ute i det fria. Där fick jag se alla härliga människors om stod för hippan. Jag fick en bok som skulle fyllas i under dagen (olika frågor om mig och min m2b, skulle rita honom, skriva signalement, fråga folk om äktenskapsråd m.m.). jag fick en sportflaska med dryck runt halsen som jag skulle dricka ur varje gång jag sa min blivande mans namn.
* Glasblåsning. Otroligt kul! Jag fick göra två glas, två ljusstakar och smycken.
* Lunchpicnic (inomhuspå golvet eftersom det börjat regna) med mycket god mat och massor av vin. Alla hade med sig en sak som påminde dem och deras relation till mig. Jag fick ta upp en i taget och gissa vem saken var ifrån och sen presentera personen för de andra. Jätteroligt och smart för att de andra ska lära känna varandra mer.
* Låtinspelning. Jag fick sjunga in "vår" låt och "summer lovin". Alla körade och vi skrattade och skrattade.
* fick åka cykeltaxi in till stan. galet!
* blev ilurad att jag skulle hålla sexualundervisning för 9 c. Hjälp!
* dansade hiphop och salsa med en aerbicsinstruktör. Herregud vad roligt. Tur att det finns filmbevis!
* mer champange hemma hos en av deltagarna.
*spa i badrummet. De gjorde iordning bad och hade köpt massa skönhetsprodukter. Jag fick ligga i badet och lyssna på musik och mysa och varje gång jag knacka i väggen kom det någon och passade upp mig :)
*middag. I huset där vi var. Bra idé att vara hemma så blir ma inte lika styrd som ute på restaurang. Underbar middag med massor av skratt, vin, sånger och helt enkelt underbart kul ändå tills småtimmarna.
Eftersom jag inte bor i samma stad utan skulle sova hos min pappa hade de hämtat min packning där och tagit med allt. Jag fick sova över i huset och imorse fick jag ta det superlugn och fick en lång och härlig frukost innan jag blev hemskjutsad efter lunch :)
Det var perfekt!