twentyfirstofapril!!!
Stort Grattis!! (Jag antar ju att ni båda sa JA...)
Hoppas ni hade en underbar dag!
Ser fram emot att höra hur allting har gått!!
Stort Grattis!! (Jag antar ju att ni båda sa JA...)
Hoppas ni hade en underbar dag!
Ser fram emot att höra hur allting har gått!!
Ja stooooort grattis till dig gumman när du väl hoppar in och läser...
Jag vill också passa på att säga ett stort GRATTIS och hoppas att ni hade en underbar dag.
Jag är också nyfiken! Ett stort grattis till er!
Stort Grattis!
Hoppas att allt gick som planerat och att ni verkligen kunde slappna av på ER dag!!
Ni hade ju tur med vädret! Uppehåll hela dagen!
Jag är hääär! Jag ska snart skriva min långa berättelse, ska bara suga lite till på karamellen Men jag kan säga att det var en underbar dag på alla sätt och vis,precis som i våra drömmar o mer därtill!
Har precis fått en länk till fotografens bilder, så nu ska min make och jag sätta oss och kika på dem o välja ut 20 av 86 st bilder, hur nu det ska gå till!!!
Jag återkommer!!
Grattis!!!!!!!!!!!!!!
OK, nu ska jag berätta om vår dag! Blir nog långt!
Kvällen innan bröllopet kom en av mina äldsta vänner ner från Kvänum där hon bor nu. Vi hade en del att prata om så vi åt lite mat o pratade. Sen skulle vi klä ett hopsvetsat hjärta som min man gjort, aaltså ett hjärta på en stång som man kan ställa på golvet. Den klädde vi med murgröna och rosa rosor. Vi skulle ha den bredvid presentbordet. Sen ställde jag mig o gjorde min tärnas bukett. Den blev rärr lyckad för att bara vara hobbyflorist!
Tidigare på dagen hade vi varit på restaurangen o lämnat alla grejer, festprogram, blommor och placeringskort. Jag somnade rätt snabbt på kvällen, var inte ett dugg nervös.
vaknade kl 07.00 när klockan ringde. Pigg som en lärka drog jag upp rullgardinen o möts av sol från en ljusblå himmel. Det började bra! Åt en liten frukost. Sen skulle jag bara fixa lite med tärnbuketten, och strax efter det ser jag till min stora fasa i spegeln att stora blå fläckar dykt upp på min hals!!! Såg faktiskt ut som om någon försökt strypa mig! Paniken vällde upp men jag tog vatten på och då försvann det med lite tvål. Troligtvis en kemisk reaktion på fusksilvertråden jag virat runt bukettens handtag.
Sen bar det iväg till frissan. Där fick vi mousserande vin o frukt. Hon sminkade mig först och sedan var det dags för håret. Satte i mycket löshår. Blev så sinnesjukt nöjd, kände mig som prinsessan Madeleine!
Klockan 11 kom min prins upp till salongen, och hade min bukett med sig. Så var det dags att mötas... Han var så stilig!! Så himla fin. Alla på salongen stirrade på oss, en tjej grät i sin frisörstol, och min frisör var mycket nöjd med sin skapelse.
Så bar det iväg till fotografering vid havet, några mil att köra, så jag baxade in mig i vår Volvo och försökte hålla mig ren. KLockan 12 mötte vi fotografen och gick ut på stranden och stenarna. Fotograferingen löpte smidigt och det kändes bra. Var klara 55 minuter innan vigseln så vi körde en runda i Åhus innan vi körde mot Gärds Köpinge kyrka.
Nu började fjärilarna komma! Lyssnade på favoriten Robbie Williams i bilen för att coola ner,, det hjälpte. Vi kom precis i lagom tid till kyrkan. När vi parkerat säger min man "Det är en sak till, det är en i kyrkan som ska fota oss hela tiden" Jag hade varit lite besviken för att det skulle vara så dyrt att ha den andre fotografen med i kyrkan så vi hade hoppat över det. Men min svågers granne går en fotokurs o ville gärna fota i kyrkan så det var redan bestämt, så jag blev sååå glad!
Alla satt i kyrkan,portarna var stängda och det var bara min tärna, prästen o hennes man (tillika vår vän) som läser till präst, som mötte oss. De var så lugna o glda att vi blev det oxå. Prästen säger att det uppstått ett problem, kantorn hade trott det var 16, inte 14. Så hon hade precis kört hemifrån.
Så vi fick stå o vänta en stund där först. Men det gjorde inget, vi känner ju varann så vi stod o fnissade o skojade.
Så var det dags. Klockorna ringde, de första tonerna av "A trumpet voluntary" ljöd, portarna slogs upp och så gick vi in hand i hand. 35 ansikten vändes mot oss, och ungefär samma antal blixtar brann av mot oss. Här snackar vi filmstjärnestatus
Fäste blicken rätt långt fram men så fick jag syn på mamma o brorsan och det var kört. Tårarna skjöt upp, jag kramade mannens hand hårt o svalde ner med ett par hulkningar.
Väl framme vid altaret kom lugnet o glädjen. Prästen läste med sån värme att det rakt in i hjärtat. Hennes assistent läste en mycket personlig text för just oss. En kollega sjöng "För kärlekens skull" och "Det vackraste" så vackert att jag snyftade, och hon kunde knappt hålla sig från gråt. Att stå där uppe o se ut på släkt o vänner o känna sig så vacker, ja, jag saknar ord för hur det känns....
Vi sa JA och löftena lästes och så skulle vi gå ut. Smet in i ett rum och väntade tills alla gått ut. Så kom vi fram o överöstes av ris. Puss o kramkalas blev det och mer foto. Lyckades hålla masken ända tills brorsan kramade mig hårt o sa "Hur känns det nu syrran?" Då darrade läppen o jag fick fram ett ynkligt "Bra"!
Svärmor överraskade med en gammal T-Ford. Jättestiligt och häftigt att få åka en sån!
Väl framme vid Tomarp så hade alla samlats och vi steg ur bilen och fick varsitt glas bubbel. Sen bjöds det på snittar innan vi satte oss till bords. Maten var underbar, alla verkade trivas och min bror var en exxelent toastmaster. Vi sjöng ett par sånger, det hölls 8 tal, och så lite telgramläsning. En kompis hade budat dit fina praliner i en ask som gåva. Vi fick leka skoleken och vi hade 18 av 26 rätt, så vi känner varann rätt bra
Sen hade vi presentöppning, fick massor av fina saker. Därefter skar vi tårtan, den var den enda besvikelsen under dagen. Den var beställd till rätt antal, men det verkade som om de trodde vi skulle äta 3 mm tårta var, så fjuttig!! Men god iallafall...Drack kaffe o Baileys, pratade o umgicks till 23 på kvällen. Vi hade ingen dans.
Vi fick ett jättemysigt rum, där vi somnade gott. Dagen efter åt vi frukost där med våra föräldrar, jättemysigt!
De hade pyntat vår bil med ballonger o väl hemma hade de pyntat huset med toapapper, skyltar, girlanger, o lite annat. Men det var rätt kul!
Idag fick jag även presenter på jobbet. Har oxå fått fotografens bilder för påseende men kan inte länka till dem här. Ska lägga ut andra sedan. Men de var så jäkla fina!!!
Till er som har det framför er, njut som bara den! Det är en storslagen dag och det kommer upp så många känslor som man kanske inte väntat sig, glädje sorg lycka i en salig blandning. Ett minne för livet och vi är så himla nöjda. Alla säger att det verkligen lös om oss av kärlek, att vi var det vackraste brudparet de sett. Men vi kände verkligen själva att kärleken stod i centrum.
Nu darrar jag själv på läppen.. vilken fin dag ni verkar ha haft *KRAMAR STORT OM*
www.johanlindvall.se/andreas/index.htm
Jag ringde fotgrafen, jag fick länka till bilderna. De är ju bara lågupplösta så kvaliten är sådär. Så titta gärna!
Åh vad fina ni var!
Var tog ni fotona? Var det vid revhaken? Vi gifter oss i Åhus den 12 maj och funderar på vart vi skall ta bilderna. Revhaken har ju både strand och stenar så det ligger topp 1 på listan. Hade ni någon plan B om det skulle regna?
Vart fixade du håret det var också jättefint.
Härligt att vara gifta va, jag längtar!