• Anettan73

Behöver lite råd ang. viktnergång fast jag ammar.

Sambon har friat o den 26 Juli 08 ska vi gifta oss. Har en nyfödd på 2 månader nu. Problemet e den att jag har stannat av med min viktminskning. Vågar inte direkt att banta men vill gå ner i vikt. Vill inte kämpa det sista 6 månaderna som en galning utan jag vill ta det i lugn takt. Hoppas att det finns någon som kan ge mig lite tips. Jg ammar fullt ut så jag kan inte banta hur som helst...

• Svar på tråden Behöver lite råd ang. viktnergång fast jag ammar.
  • Lena+Mattias=sant

Hur mycket rör du på dig? Äter du allsidigt och nyttigt?

• Anettan73

Jo allsidigt äter jag. Rör mig??? Nja i perioder mest... e ärligt talat lite dålig med det...

• Lena+Mattias=sant

Du har du svaret redan där. Försök röra på dig mer så komemr viktnedgången, elelr iaf avsmalningen du kanske får en massa muskler :D, naturligt

• f.d. Svart brud

Oavsett om man ammar eller inte, så är det viktigt att man äter regelbundet och nyttigt.

Du kan minska lite på t ex smör på mackorna och fett i maten. Sänk fetthalten på mjölkprodukter och ost...
    Se till att äta lite senast var tredje timme. Att hålla blodsockret jämnt är otroligt viktigt. Det är mycket lättare att hålla fingrarna från onyttigheter då.
    Byt vita kolhydrater mot fullkorn. Drick mycket vatten. Ät frukt och grönsaker som mellanmål och kanske en hårdbrödmacka med keso till.

Gör inga drastiska ändringar, utan regelbundenhet och bra kost är a och o. Då mår både du och barnet bra och du går ner lite fortare än annars. Amningen gör ju mycket till. Märkte själv att viktminskningen stannade av när jag avslutade mjölkproduktionen.

• demilo

Jag gick på Viktväktarna när jag ammade för att gå ned i vikt. Åt betydligt mer efter inskrivning än före och ändå gick ned :)

• Anettan73

Jag har faktiskt gått med Vv och d e ju sjukt mycket man får äta. Är även ute o promenerar varje dag ca 1 timme med vagnen...
    TAck för era svar.

• pasia - www.js070707.blogg.se

visste du att man bränner cirka 500 kalorier extra om dagen när man ammar? Det är ju en hel bigmac :o

• Anettan73

pasia - www.js070707.blogg.se

Oj då... Trodde verkligen inte att d var så mycket.
    Vet bara att jag ska äta 10 points mer än normalt... Och d e jätte svårt att äta så många som 30 st...

Första v gick jag faktiskt ner 1,6 kg... Väldigt nöjd faktiskt!!!

Svar på tråden Behöver lite råd ang. viktnergång fast jag ammar.