Ni som klarat en Nutrilett kur! Behöll ni vikten efteråt ?
Är lite nyfiken på hur kroppen reagerar efter en kur med Nutrilett ?
Går man upp efter kuren eller klarar kroppen av att hålla vikten ?
Är lite nyfiken på hur kroppen reagerar efter en kur med Nutrilett ?
Går man upp efter kuren eller klarar kroppen av att hålla vikten ?
Du måste lägga om dina matvanor efter en kur, och inte ramla tillbaka i gamla banor. Dvs tänka på att äta nyttigare, motionera regelbundet osv. Då ska du kunna behålla din nya vikt :)
LYCKA TILL!
Spännande fråga!!! Någon som vill svara?
Själv går jag på matersättning med i ett viktminskingsprogram så jag har fått bra redskap för att lyckas hålla min nya vikt, känns det som.
Annars tror jag som föregående talare att man måste se över vad som var fel för att man fick de där extra kilona, gör man inte det vete sjutton om man inte går upp rätt lätt efteråt!
Efterlyser svar på TS fråga!!!!
Jag kan inte tala av egen erfarenhet, men har två bekanta som gått ner i vikt med hjälp av VLCD (inte Nutrilett, men det spelar ju ingen roll i sammanhanget).
Den ena har gått upp en del av vikten, säg knappt tio av närmare 30 tappade kilon, på ett och ett halvt år. Då hör det till saken att den personen inte har ändrat sina matvanor nämnvärt, och de är tämligen dåliga, men har börjat träna och röra på sig mer i vardagen. Hon gick upp runt fem kilo under de första veckorna som hon åt vanlig mat, eftersom hon åt stora mängder onyttig mat i juletider. Jag tror dock att en del av det som hon har lagt på sig nu är muskler i och med träningen och om något har hon blivit fastare i kroppen och inte tvärtom.
Den andra har inte gått upp alls, men har också lagt om kosten jämfört med före pulvrandet och blivit mer fysiskt aktiv.
Enligt andra succéhistorier som finns där ute så verkar det ju som att nyckeln till stabil vikt efter pulvrande är att lägga om kost- och motionsvanor. Det är ju också tämligen naturligt att det är så.
När man slutar pulvra så går man ju upp vattenvikten igen, så ett till tre kilo får man räkna med. Ett sätt att slippa det är att sakta återinföra vanlig mat tillsammans med pulvrandet under en period - då fortsätter man att gå ner i fett, samtidigt som kroppen plockar upp vatten igen.
Hejsan, jag dricker nutrilett som ersättning till lunchen. Får se om det ger nått resultat. Jag tränar ca 4 ggr/vecka och äter ganska bra (iaf under veckorna, på helgerna brukar det blir en del svullande med godis och vin)...Är det nån annan som har erfarenhet av att byta ut ett mål mot pulver och gå ner i vikt?
nä gick upp allt och lite till när jag började äta som vanligt. det säger sig själv egentligen först svälter man sig och sen ska man börja äta vanligt. då skriker kroppen efter fett och suger upp allt fett den kan få.
jag började äta regelbundet minskade på sötsaker och motionerade fyra gånger per vecka. gick ner 16 kg på fyra månader och jag har inte gått upp ett gram.
Det är väl klart som korvspad att man går upp igen om man inte ändrar sina vanor. Vanorna är ju orsaken till övervikten till att börja med, så man lär göra något åt orsaken om man ska slippa symptomen.
Nej... Vikten steg direkt så fort jag träffade min m2b och föll i "sambofällan"...
Jag svarade alltså på rubrikfrågan
Bara jag igen.. *S* Åt Nutrilett i 10 dagar och sedan fortsatte jag med nyttig mat i ett år innan jag träffade sambon. Så eg. höll jag vikten så länge jag var singel