• Thunberg

Budget

Hallåj!

Tänkte höra hur det går för alla med att hålla budgeten. Räknade just igenom vår och den har dragit över med nästan 22%.

För oss är det ringen, fotografen o fler gäster som spräckt klaset. Men smakar det så kostar det antagligen ;)

• Svar på tråden Budget
  • Lena+Mattias=sant

Vi håller budgeten på det mäste. Över 10% på ringarna och 25% på min sambos skor.

• Ms Q

Vi har faktiskt sänkt vår budget. Men vi hade också räknat på att våra ringar skulle kosta mer, men dom blir nästan 10000 billigare. Allt det andra ligger som vi tänkt oss.

• Thunberg

Så härligt att hitta till bättre pris! Min ring blev typ 70% dyrare istället. Men jag känner ändock att jag är nöjd.

• eliin

Våra ringar blev oxå billigare än vad vi först trodde, ca 10000 mot ca 19000, visst känns det bra när det går åt det hållet för en gångs skull...

I övrigt håller vi nog budget ganska bra.

• Alexia

Vi trodde att det skulle kosta typ 60'. Nu e allt betalt o det blev 58'. Rätt bra planerat tycker jag...

• Kaffemoster

Vi hade hållt budgeten ganska bra om inte kronan vs. dollarn hade ändrats just under den här tiden (snart 4 år sen ..) .. så bröllopet blev ganska mycket dyrare eftersom vi betalade genom att skicka hem dollar till Sverige :(
    Min ring bev också väldigt mycket dyrare, men min mans kostade ingenting, då hans mamma kom på att han kan ju använda sin bortgångne fars ring (inte just för att spara pengar, men för den sentimentala aspekten).
    Annars gick det mesta enligt budget.

• Bruden blå

ringen blev nästan dubbelt så dyr som vi tänkt. men när vi värderade den så blev den värderad till mer än dubbelt vad den kostat oss (egen design). så rent tekniskt slutade den på typ 400% av det vi tänk ring för. men ändå har vi hållt budgeten bra, vi kommer dra över 7-800kr som det ser ut just nu. kanske vi lyckas hålla budgeten, det beror lite på vad sonen och mannens kläder kommer gå på.

• sjölejon

Det blir en del dyrare än vad vi tänkt från början.
    Vet inte riktigt varför...sådant vi inte räknat med från början som transport från festen och serveringspersonal.

Det enda vi räknat med och som verkar bli dyrare är ringarna.
    6000 kr som vi tänkt först visade det sig att man inte får 3 st ringar för om de ser ut som vi vill. Bli snarare 13000.

• N&N

Vi ligger bra till, kollade faktiskt igår. Har en budget på 80 000 kr som vi i dags läget ser ut att hålla. Vissa saker har kostat mer än beräknat, typ ringarna och andra mindre; maten, dryck och dekorationer. Dessutom meddelade sambons föräldrar att de betalar 35 000 kr och mina föräldrar bjuder på en semesterresa för oss två och barnen direkt efter bröllopet så vi kommer endast att betala 40 000 kr för 100 gäster med övernattning och allt. Det känns kanonbra!

Svar på tråden Budget