• Thunberg

Budget

Hallåj!

Tänkte höra hur det går för alla med att hålla budgeten. Räknade just igenom vår och den har dragit över med nästan 22%.

För oss är det ringen, fotografen o fler gäster som spräckt klaset. Men smakar det så kostar det antagligen ;)

• Svar på tråden Budget
  • jagärsåkär

Vi tänkte oss först en budget på 45 000 men insåg att vi inte får det vi vill för de pengarna.

Nu är vi uppe över 130 000... Det känns inte roligt att tänka på men å andra sidan har vi fått ALLT vi vill ha utan kompromisser. En outstanding fotograf, superfint ställe, slipper göra nåt själva, fina ringar (inte hittat än men vi kommer lägga mkt på dem) och extra lyx som bakelser till brudskålen osv.

Man gifter sig bara en gång eller hur! (hoppas jag!!) det får vara värt det...

• ~Annelie~

räknade först med 30000... utan resa..
    Nu ligger vi på helt galna 60000, fast med 2 veckors resa också

• Madde.B

V¨årainbjudningskort ökade med minst 200%... de blev visst lite stora, så vi behövde "gula vaderade påsar" för att skicka dem o då ökade portot till 33:-/inbj. Vi åkte o lämnade till alla som bodde i vår hemsatd, tyvärr skickades de flesta iväg.

Men fina blev de!!! Vi gjorde askar som vi klädde o la sen i inbj kortet i asken, så de fick som en liten present.

Sen vill vi ha kör i kyrkan men de skulle ta mellan 4 - 5000:- så det får vi nog välja bort o då är vi nog på banab igen

• Rosviol

Ursprungliga budgeten låg på 20000-25000, men är nu uppe i 30000kr. Kan vara att kalaset slutar på 35000. Men för mitt drömbröllop med 60 gäster är det värt det.

• littlepixiegrl

Vi räknade med en budget på ca: 50-55000 och som det ser ut nu så landar det på runt 48000, så det är ju bra :)

• Jannica

Vi kommer att landa runt 100 000 kr för allt med kläder, resa, mat & boende m.m för ca 60 st. Det är mycket pengar men det är det värt.

Jannica

• 11 augusti

Vi landar nog på omkring 60000, plus bröllopsresan - men den var redan bokad innan frieriet så den räknar vi inte in. Kommer att ha 60-70 gäster beroende på hur många som kommer

Det är hemskt vad det drar iväg som blivande brud. Det kommer säkert att landa på ca 15000 bara för mig, då har vi m2b och tre näbbar att klä och frisera också...
    Hade ingen aning om att det var så dyrt att gifta sig, nog för att man själv väljer formen för sin dag, men för att få det som man vill ha det så kostar det märker jag.

• best_friends80

vi kommer nog landa på typ 10000-15000

• 4/8

Vi har inte haft någon budget på våra saker som kläder, ringar och allt annat som rör oss. Men vi har ändå hållt oss inom rimliga gränser. Festen däremot hade vi en budget på 50 000kr, och den kommer att gå på 49 600kr. Så vi har hållit oss inom vår budget, vilket våra föräldrar är glada för...

•  Miss Cee

Vi spräckte vår budget med säkert 10.000kr.

Varför?

- Personalkostnaden blev dyrare än vi planerat, helt enkelt för att vi var sent ute och fick ta vad som fanns..

- Alkoholkostnaden blev dyrare därför att vi i slutet valde att strunta i en extra Tysklandsresa och ist köpte allt på bolaget.

- Min klänning behövde sys om och kostade 1500kr till.

- MIn frissa avbokade och den som ersatte henne ville ha dubbelt så mycket betalt.

- Vår bil gick sönder under våren och vi fick lägga flera tusen på en hyrbil, vid 2 tillfällen, för att kunna resa till bröllops-orten.

Svar på tråden Budget