• jocelyn

Dumpad

Säg NEJ. Varför ska du ställa upp på denna kille? Han verkar redan ha tillräckligt med "stöd". Om han saknar dig så är det HANS förlust.

• jocelyn

Hmm... Flexibel och generös är väl bra, så länge man inte ger upp massor av sig själv,sina intressen,jobb etc. Om man gör "allt" för den andre kommer det förmodligen resultera i att man känner att man gjort för mycket; även om man håller ihop. I början är man ju ofta så kär så man "saknar halva huvudet", men det har ju en tendens att komma ikapp...

Om den andre inte heller ger något, aldrig kompromissar och alltid ska ha grejer på sitt sätt så lär det ju inte leda till att båda är nöjda heller.

Jag har också länt såhär efter vissa relationer; att jag varit "dum-generös" eller vad man ska säga. Och att känna sig som en naiv idiot...tyvärr ja.
    Enda sättet -för mig- var att ge mig själv ett break och göra sånt JAG ville och inte ställa upp på andra hela tiden.
    Efterhand kommer orken att vara flexibel och generös osv tillbaka men jag behövde en "egostund" först.

Hoppas det ordnar sig för dig!

Svar på tråden Dumpad