• Annce

Dumpad

Hallå! blev impad av alla intelligenta svar jag sett på denna sida, så tänkte utnyttja era tjänster till att peppa mej i hur jag ska hantera min vidriga vardag. har varit tillsammans med en kille i 7 år o vi gick skilda vägar i höstas, jag ville ta en paus men han ville göra slut. Vi har fortsatt umgås ganska flitigt under dessa senaste sex månader, pratat i telefon, träffats ofta, hållt handen, kramats, sovit ihop ( sex en gång)... Jag sade till honom att jag ville att han skulle berätta för mej ifall han träffat ngn annan o samma sak från min sida eftersom det naturligtvis påverkar vår relation.

Nyligen kröp det fram ( efter tvång) att han dejtat o strulat med ett antal personer från och med veckan efter att vi gjort slut, när vi enligt honom skulle "jobba" på relationen. Vi gick till en psykolog för att reda ut allt mellan oss ( efter det tog slut) o se om det fanns ngn möjlighet att hitta tillbaka o under tiden vet jag att han haft sex m ngn annan. När han väl erkände fick jag spel, jag hade inte för en sekund ( dum i huvet) trott att han skulle ljuga för mej om "dom andra", eftersom jag uttryckligen sagt att jag måste få veta. Hans ursäkt var att han inte ville såra mej el göra mej ledsen o att han minsann inte "måste" berätta nåt för mej när vi inte är ihop.
    Jag känner mej så jvla kränkt och ledsen över att han ljugit för mej rakt i ansiktet, samtidigt som han har haft full "tillgång" till mej när det passat honom. När han blev dumpad av ett ligg han hade i februari ringde han till mej och sökte stöd, utan att berätta vad det gällde såklart.
    Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare efter detta, den personen jag litade mest på av alla ( han har aldrig ljugit för mej förut vad jag vet) har verkligen fört mej bakom ljuset för att det är mer fördelaktigt för honom. Jag fattar inte hur man kan behandla nån så, utan nåt som helst samvete? Vår relation har också alltid byggt på att han jobbat för sej själv och jag har jobbat för oss. Han kom till sverige för min skull och jag har stöttat honom allt jag kunnat under dessa år, bara för att bli dumpad när det inte passar längre. Under det senaste halvåret ( sen vi gjorde slut) har jag också ställt upp jligt mycket, lånat ut grejer, skjutsat och grejat, tyckt jligt synd om honom för att han varit ensam ( trodde jag) o hela tiden har han tacksamt tagit emot mina omsorger samtidigt som han ljugit mej blå???!!!

Det känns som att jag aldrig mer kommer att lita på nån igen, jag är helt knäckt.

Är jag helt knäpp eller varför reagerar jag såhär? Vi hade ju gjort slut, jag vet, men jag klarar inte av lögnerna och utnyttjandet?

Hur ska jag gå vidare? Han har svårt att fatta att jag inte mår bra, och vill träffas och att vi ska vara "bästa kompisar" och att allt ska vara som vanligt. Jag vet att jag är hans trygghet i det "nya landet", men jag är för kränkt för att vara hans backup när det passar. Jag vill inte vara hans bästa kompis. Jag vill att han ska fatta hur illa han har gjort mej. Jag vill att han ska svettas. Ordentligt.

• Svar på tråden Dumpad
  • Annce

Jag har sån jla separationsångest, kan inte tänka mej ett liv utan honom i någon form, samtidigt som det kostar på så jla mycket att veta att han är så sugen på andra.

Har tappat koncepten totalt. En fråga bara; borde han inte ha berättat ?

• Annce

Hm. Vad gör man om man fortfarande är kär då? Han vill gå vidare, men samtidigt tror jag inte att han räknat med att jag inte ska finnas där för honom. När jag är riktigt låg hoppas jag ju att han kommer att ändra sej...Varför fortsätter man då att umgås om man inte har känslor? Är det normalt att hålla handen o kramas när man gjort slut? Jag vet faktiskt inte-har aldrig gjort det här förut?

• Annce

Ok. D är så svårt bara. Jag vet ju att jag aldrig skulle klara av att ha kontakt m honom när jag vet att han söker nya relationer. D känns för stort- att vi aldrig ska ses igen- jag kan inte riktigt hantera det. Det känns som man står på ett stup o balanserar. Men ni har väl rätt- jag måste hitta ett liv utan honom.

• Annce

Det är väl det jag vill..att han ska sakna mej som fn och ångra sej bittert. Sen är det väl så att jag inte heller innerst inne vill tillbaka till en relation där jag på senare tid kommit i andra hand. Jag antar att jag får glida lite på att jag tror att han kommer att tycka det är jobbigt att inte "ha mej". Jag fattar ju också att i längden kan man inte ha kakan o äta den. Jag vill inte vara någons "trygghetslösning".

Jag trodde vi var så jla speciella, att han flyttade hit för min skull o det skulle ALDRIG krascha. Fn vad naivt. Förhållanden kraschar ju hela tiden. Så är det ju bara. Grymt men sant. Livet är faktiskt grymt- och orättvist.

EN annan fråga; jag upplever att jag varit enormt generös mot honom. Alltså stöttat o ställt upp o grejat, han åkte till sitt hemland varje sommar o lämnade mej i 10 veckor utan att bry sej, han ville flytta isär till en annan stad för han tyckte den staden var bättre o jag sa ok o åkte till honom varannan helg. Jag trodde att man skulle vara flexibel o generös i ett förhållande, men vissa jag pratar med säger att man INTE ska vara det, för att det riskerar att bli som mellan oss, att ena parten tar det för givet? ÄR det verkligen så krasst? Vad säger ni? Måste man hela tiden passa sej så att man inte blir den som "ger mer"?

• Annce

Tack för alla kloka svar.

jag undrar om det är typiskt tjejigt att vara sån, generös och flexibel. att tänka, "hur känner han nu" och "vad tänker han nu" och analysera allt. Han har ju aldrig gjort det. Man har behövt nästan skriva ner hur man känner och stämpla det i pannan på honom o han fattar ändå inte. Som nu när jag kraschat ihop ordentligt så vet jag ju att han inte fattar hur jag känner och varför. Det är så jla frustrerande. Jag önskar jag vore som han så slapp man bry sej ö huvud taget. Bara klippa av liksom.

Som svar på kommentarerna ovan, så har jag kommit fram till att jag nog inte kommer att kunna bryta helt m honom, men jag måste hitta en nivå på det som inte gör ont. Det finns en del av mej ( 10%) som ser honom som en vän. Idag kommer han hem från en långsemester o den delen av mej är jättenyfiken på hur han har haft det, som en vän. Jag hoppas att den delen växer sig större med tiden.

Pratade igår med en kompis som sade att för henne tog det 2 år att kunna ha kontakt med sitt ex utan att få andnöd. Är det ngn som känner igen det?

Jag vet att jag är jligt speciell för honom, o det är också svårt att ge upp det. Man vill vara den som betyder mest i hela världen för nån, och jag vet att jag gör det för honom. Fast bara som kompis såklart. Man är ju ego, helst vill man ju att alla ska gilla en. Jag har iallafall en person, även om han inte gillar mej på det sätt jag vill.

Svårt!!!!

• Annce

Jag kan tillägga att jag har börjat med detta också. Jag är helt desperat över att fylla mitt liv med nya människor som gör att jag kan fokusera på annat. BLir lite rädd för att jag är så desperat men samtidigt känns det som den enda medicinen. Jag är inte ALLS redo för att träffa ngn ny, men behöver känna mej uppskattad. Vet inte riktigt hur jag ska fixa det här, men jag ska försöka iallafall.

Svar på tråden Dumpad