Dumpad
Hallå! blev impad av alla intelligenta svar jag sett på denna sida, så tänkte utnyttja era tjänster till att peppa mej i hur jag ska hantera min vidriga vardag. har varit tillsammans med en kille i 7 år o vi gick skilda vägar i höstas, jag ville ta en paus men han ville göra slut. Vi har fortsatt umgås ganska flitigt under dessa senaste sex månader, pratat i telefon, träffats ofta, hållt handen, kramats, sovit ihop ( sex en gång)... Jag sade till honom att jag ville att han skulle berätta för mej ifall han träffat ngn annan o samma sak från min sida eftersom det naturligtvis påverkar vår relation.
Nyligen kröp det fram ( efter tvång) att han dejtat o strulat med ett antal personer från och med veckan efter att vi gjort slut, när vi enligt honom skulle "jobba" på relationen. Vi gick till en psykolog för att reda ut allt mellan oss ( efter det tog slut) o se om det fanns ngn möjlighet att hitta tillbaka o under tiden vet jag att han haft sex m ngn annan. När han väl erkände fick jag spel, jag hade inte för en sekund ( dum i huvet) trott att han skulle ljuga för mej om "dom andra", eftersom jag uttryckligen sagt att jag måste få veta. Hans ursäkt var att han inte ville såra mej el göra mej ledsen o att han minsann inte "måste" berätta nåt för mej när vi inte är ihop.
Jag känner mej så jvla kränkt och ledsen över att han ljugit för mej rakt i ansiktet, samtidigt som han har haft full "tillgång" till mej när det passat honom. När han blev dumpad av ett ligg han hade i februari ringde han till mej och sökte stöd, utan att berätta vad det gällde såklart.
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare efter detta, den personen jag litade mest på av alla ( han har aldrig ljugit för mej förut vad jag vet) har verkligen fört mej bakom ljuset för att det är mer fördelaktigt för honom. Jag fattar inte hur man kan behandla nån så, utan nåt som helst samvete? Vår relation har också alltid byggt på att han jobbat för sej själv och jag har jobbat för oss. Han kom till sverige för min skull och jag har stöttat honom allt jag kunnat under dessa år, bara för att bli dumpad när det inte passar längre. Under det senaste halvåret ( sen vi gjorde slut) har jag också ställt upp jligt mycket, lånat ut grejer, skjutsat och grejat, tyckt jligt synd om honom för att han varit ensam ( trodde jag) o hela tiden har han tacksamt tagit emot mina omsorger samtidigt som han ljugit mej blå???!!!
Det känns som att jag aldrig mer kommer att lita på nån igen, jag är helt knäckt.
Är jag helt knäpp eller varför reagerar jag såhär? Vi hade ju gjort slut, jag vet, men jag klarar inte av lögnerna och utnyttjandet?
Hur ska jag gå vidare? Han har svårt att fatta att jag inte mår bra, och vill träffas och att vi ska vara "bästa kompisar" och att allt ska vara som vanligt. Jag vet att jag är hans trygghet i det "nya landet", men jag är för kränkt för att vara hans backup när det passar. Jag vill inte vara hans bästa kompis. Jag vill att han ska fatta hur illa han har gjort mej. Jag vill att han ska svettas. Ordentligt.