• Daphne

sluta hacka på varandra nr 2

Hej nu lägger jag mig också i eller skriver hur jag har uppfattat det. Jag blev också väldigt chokad av anorexia tråden men innan jag väljer att svara läser jag alltid igenom alla tidigare inlägg (OBS! inte i kinaklänningstråden den är ûber lång ;) ) och då såg jag att TS svarat och försökt förklara sig hur hon menar. Jag kan förstå att folk blev ledsna och upprörda över "" tecknena kring sjukdom för anorexia är en sjukdom. Men som ni tidigare skrivit man kan väl motivera sig på ett bättre sätt.
    Mitt första inlägg någonsin här så blev jag ledsen över det svar jag fick och det var om en kina klänning. Jag var lat som inte orkade kolla upp själv om kinaklänningarna och att jag borde sökt efter tidigare trådar och inte startat en ny, men är man ny här så är det inte så lätt att veta och är man känslig som jag är så blir man faktist ledsen över en sådan kommentar.
    Jag tänker på det som någon nämde om kroppsspråk och det kan absolut vara en jätte stor anledning till att vi missförstår varanda vi kommunicerar mer än vad vi tror med kroppen och ansiktsuttrycken.
    Man kan bli sårad också när man förstår att man blivit fel tolkad och att någon tycker att man är elak. Det har väl bidragit till att jag har blivit en smilymissbrukare som slänger ut smilys titt som tätt i mina inlägg så de inte ska misstolkas.
    Oj det är väl jag i ett nöt skal känslig, smilymissbrukare som är expert på att skriva osammanhängande inlägg ;)
    Vi är så olika allihoppa en del som jag ältar taskiga kommentarer i flera veckor andra har glömt dem redan när de läser nästa tråd.
    Men jag röstar också på en trevligare ton och ett trevligare bemötande.
    Hoppas ingen känner sig utpekad eller sårad av mitt inlägg det är inte meningen.
    (Mitt längsta inlägg ever)

Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2