• Andie

sluta hacka på varandra nr 2

p.s
    Även om man inte håller med varandra om saker och ting så kan man ju skriva det på ett finare sätt och visa lite respekt även om man tycker att inlägget/frågan var "knäpp". För det är ju knappast roligt för en TSare att få elaka svar när man egentligen bara ville veta något om en klänning, hur man ska göra med gäster osv.

• Andie

20070607
    Tack för att du delat med dig av dina erfarenheter från forumet!!!

jocelyn
    Jag ville ju bara hjälpa dig hitta en moderator...

miffolina
    Visst tycker jag att man kan använda sig av en sjysstare ton mot varandra och det är ju det jag är ute efter.Som tidigare inlägg i den här tråden visar så vill jag iaf försöka få inläggsskrivare att tänka två gånger innan de har tänkt skriva en spydig kommentar på saker.Och presice som dig så tycker jag att sådana här trådar bör förekomma pga att detta är sånt som förekommer ofta på forumet. Tonen mot varandra är ibland väldigt dålig. Och det tycker iaf jag att vi bör diskutera som vuxna människor och hur vi kan bättra oss. För hur kul är det för någon som är ny på forumet att ge sig in i samtal när stämningen här är så upp trissad?

Vernalis
    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!
    Visst frågar man nåt här på forumet så kan man få jättemånga bra svar men man får lika många svar där kommentarerna har en besk ton. Och jag tycker att det är bra att vi belyser detta som faktiskt förekommer på forumet!

Till Alla
    Tack för att ni vill ta den här diskutionen om vad som förekommer på det här forumet. Jag tycker det är viktigt och jag hoppas att många faktiskt tycker att det är bra att det förekommer även dessa sorters diskutioner. Vi vill väl att BT ska vara en trevlig plats på nätet.

• Andie

Fröken Malm
    Visst behöver man inte hålla med om man svarar i en tråd där åsikter efterfrågas men man behöver inte svara på ett bitchigt sätt eller nedlåtande sätt.
    Stämningen på BT blir lätt upptrissad och bara för att en annan inläggsskrivare lägger in en spydig kommentar så behöver man väl inte hoppa på det tåget och göra så själv. Man kan ju svara utan att vara elak mot varandra.

• Andie

Tizzeltazz
    det tycker jag med! en shysstare ton mot varandra även om man har en annan åsikt än den som ts har.
    Vi bör vara hövligare mot varandra!
    Bra inlägg!

• Andie

alvbröllop
    bra inlägg i disskutionen. Jag tycker att vi bör ta tag i detta så att BT blir en trevligare plats på nätet.

• Andie

Fröken Malm
    Visst kan det vara så... men man kan ju ändå tänka två gånger innan man postar ett inlägg. Man kan ju tänka sig att om man själv var ts och skulle få ett sådant inlägg som svar hur skulle man då uppfatta det.
    Jag tycker vi ska styra upp en bättre stämning på forumet.

• Andie

Zozo
    Varför är sådana här moraliserande trådar är jobbiga??? Vill gärna höra din åsikt om detta.

• Andie

rocketqueen
    Visst är det så men måste de som svarar vara negativa i sin ton?

• Andie

rocketqueen
    Visst kan det vara så och jag vet man sak ta allt med en nypa salt. Men när kommentarerna i vissa trådar urartar till idiotförklaringar känns det lite som att man borde säga ifrån.

• Andie

rocketqueen
    Påhopp eller spydiga kommentarer är saker som är ungefär så här "Ett glas vatten är minst och billigast. Lägg till en gurkskiva och det blir genast dyrare." (detta är hämtat från den tråden som du nämde)Detta kanske inte ser ut som ett påhopp men jag tycker att det är en ganska spydig kommentar.
    Och det är säkert så att det jag reagerar på kanske inte andra reagerar på.

• Andie

ohmygoodness
    Jo hon svarade faktiskt i anorexi tråden.Men när hon gjorde det så verkade det som att folk var så irriterad på henne redan att de hon skrev susade förbi.

• Andie

Skalaren
    det är konstigt att en så här stor sajt inte har en moderator faktiskt. Man tycker ju att det borde finnas någon som kollar av hur läget är på forumet.
    Och varför skulle den här tråden ligga på debattforumet? Den handlar ju faktiskt om stämningen på Bröllopstorget -sajten. Och hur vi tillsammans kan förbättra den så att glåpord, spydiga kommentarer som Tizzeltazz gav exempel på och påhopp minskar och sajten blir bättre att vara på.
    För som ny medlem på BT så kan det ju inte vara vidare kul att ge sig in i trådar som urartar till pajkastning osv. Känns bara lite tråkigt tycker jag.

• Andie

Daphne
    Bra att du delar med dig av dina erfarenheter av forumet.
    Fram för en vänligare ton helt enkelt!

Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2