Inlägg från: Miss Lilly |Visa alla inlägg
  • Miss Lilly

18 augusti 2007, nr 2

hej brudar.
    har inte haft bredband på 3 veckor, snacka om att vara beroende... men nu är man igång igen
    Planerna går bra här med.
    m2b och bestman skall ha Frockcoat, så dessa och min brudklänning är utprovade på hyr-stället.
    Honeymoon är bokad, vi åker kl 18 kvällen efter bröllopet 2 veckor till Kreta.
    Snart skall vi träffa prästen. Jag vill att min far lämnar över mi, men efter att ha surfat runt här verkar det inte vara så vanligt och många kyrkor vill inte ha det så, varför?

• Miss Lilly

PennyJenny... jo jag har läst och sett att åsikter går isär - alla har rätt att tycka och tänka. Jag vill verkligen inte ha någon otrevlig debatt i vår trevlig tråd. att jag frågade var bara det att jag inte kunde se någonstans varför kyrkan ibland säger nej till att fadern lämnar över bruden.... men men vi kan srtunta i det...

• Miss Lilly

Tack Sommarbröllop 07. Då avslutar vi detta.
    Vi ska träffa vår svenska präst i juni, vi skall ha 2 präster... hon är svensk och finsktalande så har vi en farbror till min m2b som bor i finland som skall ta vissa delar på finska enbart. Blir spännade, min finska är inte så bra.... talmässigt iaf.

• Miss Lilly

fick lite panik i går kväll när jag skulle lägga mig - kändes plötsligt som vi låg massor efter i tid fram till bröllopet...
    Vi har OSA 1/7 och det är många som ite svarat än...
    Något helt annat - när gör ni provuppsättning?? tidsmässigt innan dagen D? Såg att Tant Brud var på gång redan...

• Miss Lilly

Hej tjejer - That's amore med Dean Martin... vad är det för takt??? Nån som är musikalisk...?

• Miss Lilly

majasmarie - tackar!! då kanske det blir den...
    Åkte till vår kyrka idag - har själv aldrig varit inne i den, bara utanför. M2b är konfirmerad där och den är 10 min från vårt hem - den var sååå vacker... så började tåranrna rinna tur att jag var alldeles ensam därinne
    Det kommer att bli underbart!!

• Miss Lilly

Vi har osa i morgon och saknar några svar fortfarande... men o andra sidan så har drygt 100 tackat ja.... Dessvärre så har jag 9 kusiner (m2b 38) och bara 2 kommer
    m2b har gått och fått nytt jobb!! slipper pendla 1 timma åt vart håll/dag oche inte jobba nätter mer (nattvecka nu )hurra, så from efter bröllopet så kan vi gå o lägga oss tillsammans jämt, ja, när inte jag reser då....
    Bestman har bett mig fixa fram lite telefonnummer till m2b's vänner som inte han känner och DÅ började mina nerver darra... vad kommer o hända framöver??? Har någon av er blivit hippad än??

• Miss Lilly

...det skulle vara m2b 38 kusiner... och bara 2 av mina kommer...

• Miss Lilly

Tree - what a lovely day!!!

Får jag fråga Dig Tee hur man översätter klädsel till engelska :
    Dresscode : Kavaj / Kostym Mörk kostym
    Valfri elegant klädsel, tex: dräkt eller kort klänning.Ibland även elegantare långbyxor.

• Miss Lilly

Vi ska ha Dean Matin - That's amore + 2-3 valser till, sen bryter Djn med Stayning Alive!! Vi kommer att vara drygt 110 pers åler 18-80, de flesta är som vi 25-35 och uppvuxna 80-90 tal, så mycket schlager pudelrock och eurodisco (o lite finsk smörsång)!! När vi sagt adjö till all och ska i väg till hotellet skall DJ spela vår låt - D Beddingfield "if you're not the one" som vi dansade till första gången..
    Daia Gräddnos - fundera på vilken åldersgrupper som är representerade och utgå från vad de tycker om så blir det nog kanon. Givetvis vad gillar ni att dansa till själva... det är ju ER fest!!
    Vi har förresten nämt 2 artister vi INTE vill höra...

• Miss Lilly

...de 2-3 extra blir F Sinatra bla som Tree säger.
    60-tals låtar går ju o bugga till (från Grease tex)

• Miss Lilly

skriver ni ut festprogram och vigselprogram hemma?
    Vårt festhäfte blir på kankse 8 sidor till 120 gäster så det blir mycket för lilla skrivaren...
    Hur gör ni?

• Miss Lilly

tree - vad ska ni ha för band??
    Vi ville oxå ha, men de kunde inte så vi hittade en bra DJ istället

• Miss Lilly

Hjälp..
    Vad ska ni ha för drycker under kvällen????
    Vi har inte bestämt ännu, vi har möte med Hovmästaren på måndag.
    Vi ska ha...
    *fördrink
    *förrätt; skaldjurscocktail med avokado och mango
    *huvudrätt; struts, apelsinsås, potatisterrin
    *efterrätt; tårta kaffe/te

• Miss Lilly

kul att se lite nya brudar här! som sagt inte många dagar kvar...
    I dag skall vi till lokalen och träffa koordinatorn där - efter det kan vi göra bordsplaceringen. Hoppas att vi kan ha runda bord.... En god vän skall trycka festprogrammmen åt oss, phew.... det är i principp klart.
    Åker till Sthlm i morgon, skall fix ballonger (helium) och leta tiara...
    Drömmer mardrömmar varje natt denna natt var Toastmadame packad och glömde att pappa skulle tala....
    Har ni samma problem

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2