• kraman

18 augusti 2007, nr 2

Shiiit! En manad bara! Nu när ni nämner det blir även jag lite stressad. Var det inte igar som det var tre manader kvar och massor av tid att fixa allt???

Ang bordsplacering tänkte vi nog ha "nästan" traditionellt men sätta hans föräldrar bredvid oss och sen mina. Detta därför att vara släkter har ojämnt antal och det passar bättre med de som kommer sen pa honnörsbordet. vi är ocksa lasta vad gäller bordsplaceringen, langbord i E är enda lösningen.

har ni gjort vigselprogram och festprogram?

• kraman

Skönt att höra att fler inte är helt lugna...
    Chaysa: Onskar nästan att jag gjort som du... Trodde att allt var packat och klart men ju mer vi planerar desto mer alternativ dyker det upp. Hjälp! Vore skönt att ha hjälp av nan som vet och har gjort det förut. Man är ju inget brudproffs direkt;)

Visst är det klurigt att bestämma rätt mängd dricka. som tur är kan man ju lämna tillbaka pa Systemet. Bättre att ha för mycket än för lite i alla fall:) Är ni oroliga för att det ska spara ur med fri bar? Min m2b säger att det är ju vuxna människor, de kan nog hantera sprit men när det finns sa mycket, blir det inte frestande för vissa att bara häva, eller?

sommarbröllop: Programmet ja, det verkar inte som om det vill göra sig själv. Konstigt... Fast mest stressar jag över vigselprogrammet och ordningen där Vi har internationell vigsel sa det blir lite sprakproblem. Men det löser sig nog.

• kraman

Daia Gräddnos: gud vad skönt att dra och semestra! Det skulle jag hellre göra än att sitta och bli galen över bordsplaceringar och konstiga dataprogram som fryser sig. Fast da skulle ju inte allt bli klart forstass...
    PennyJenny: tur att ni kollade upp det där med husen i förväg. För oss var det ocksa en del grejjer som var oklara men som vi nyligen har rett upp med 'stället'. Tänk om man kommer dit och fyra personer far sova i tält! Det är nog dags att sänka förväntningarna redan nu ifall att. Allt kan ju bara inte klaffa, eller?
    Det verkar osm om vi allihopa har kommit ungefär lika langt i planerandet. Vi ska trycka ut vigsel-och festprogrammen i veckan och köpa en gästbok och lite andra grejjer.
    Prästen ska vi träffa fyra dagar innan för att ga igenom vigseln. Kantorn dock: har ni kontaktat honom/henne? Borde man göra det?

• kraman

PennyJenny: Da ringer jag kantorn imorrn. Det är nog bäst som du säger att kolla att de kan spela den. Vi vill ha "Plaisir d'amour" som ingangsmarsch. och sen blir det nanting lite mer fartigt till utgangen.
    Min frisör ville ocksa börja tidigt, vid 9.30. Lika bra det sa man slipper stressa. Lunch blir det tydligen i frisersalongen, hon tyckte vi skulle mysa och ta det lugnt jag och min tärna. Later bra. Nej, sova blir nog svart natten innan...

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2