Inlägg från: Daia Gräddnos |Visa alla inlägg
  • Daia Gräddnos

18 augusti 2007, nr 2

Är det möjligt eller? Jag drömde också om frisyrproblemer och bröllopet inatt - frisören hade klippt mig kort (jag har långt hår), haha...

• Daia Gräddnos

Klassisk bordsplassering här, som ett E. Men tycker annars småbord kan va rätt mysigt.

Nån som har bestämt en "spel-lista" för dom första danserna? Vi har jusst nu fyra valser för att göra undan "plikt-danserna" eftersom vi tänker at "alla" kan dansa vals...

Några bättre forslag? Vilka låtar har ni?

• Daia Gräddnos

Har inte ens tänkt på morgongåva. Är det inte bara jag (bruden) som ska få det? Tror vi skippar det i så fall.

Nu är festhäftet et jätteproblem. Blev på 6 dubbeltsidiga blad (12 sidor), med et par färgfoton etc. Inte så lätt att fixa själv eller på jobbet. Tryckeri jag kollar med tar 45kr pr festhefte - blir ju flera tusen!

Hur löser ni tryck/kopiering av era festheften???

• Daia Gräddnos

sahlena

Vad kul!

Jag vet (?) att jag inte får någon möhippa eftersom jag bor långt från både kompisar och familj, sen bor också min tärna i en annan stad och hon har inte haft mycket med bröllopsplaneringen att göra.

• Daia Gräddnos

Zandra

Vi gifter oss inte "hemma" utan åker iväg, så vi möter dom flesta gästarna på själva bröllopsdagen. Låter inte så kul att ha möhippa dagen innan bröllopet oavsätt, vil ju va utvilad på den dagen:) Lite lessen är jag faktiskt för att det inte blir någon möhippa (vi åker iväg nästa vecka, och jag är ganske säker på att det inte händer nåt på den tiden, eftersom tärnan nyss va på semester här, men nu har åkt hem til staden hon bor i).

• Daia Gräddnos

tree

Nej, två år gammalt och går inte? Haha, ursäckta mig, jag forstår hur dumt det måste kännas, när man har planerad med god margin (måste man säga). Har du nån annan som kan va brudnäbb istället? Eller kan hon bli "följd" av sin mor?

Hur gör ni annars med blommor (blev lite inspirerad av tree nu)? Jag ska beställa blommor nu, tänker har en enkel bukett (bunden med sidenband) med enbart germini/gerbera, coursager till M2B och bestman (enbart en enkel germini).
    På borden tänkte vi ha avkapate blomhuvud i små skålar, och en bukett blommor vid ingångsdören. Blir kanske lite lite blommor till pynt?

• Daia Gräddnos

Miss Lilly

Coolt med struts!

Vi ska ha

Fördrink: Lambrusco Bianco (musserande vitt vin med låg alkoholprosent)
    Förrett: Hvitt vin (riesling) till räk- och löjromstårta
    Huvudrätt: Rött vin (italiensk) till kalvfilet
    Efterrätt: Champagne till pannacotta
    Sen bröllopsbakelse med kaffe och avec (cognac och bailys)

Sen öl, drinkar ("groggbuffe"), wiskey etc (här vet man ju aldrig om det går åt särskilt mycket, eller helt plötsligt dricker man en massa öl om det är varmt... Hm...)

• Daia Gräddnos

När det gäller mengd har vi beställt (till 55 personer):
    35 flaskor musserande vin
    12 flaskor vitt vin
    42 flaskor rött vin
    10 flaskor champagne
    2 flaskor (70cl) Bailys
    3 flaskor (70cl) Cognac

Sen har vi ingen aning om hur mycket sprit vi behöver, eller vatten, alkoholfritt, öl, etc...

• Daia Gräddnos

Ojdå, skulle inte va nån smily i teksten der uppe, jag tycker inte alkohol och groggbuffet er _så_ roligt...

• Daia Gräddnos

PennyJenny

Våra gäster ska åka båt i två timmar (som en tur + at vigselen ska va på båten) så det "musserande" vinet får dom ombord på båten och sen som välkomstdrink innan man sätter sig till bords. Den har låg alkoholinnhald (7%). Sen ska den drikkas över 2-3timmar. Det blir väl inte så mycket mer enn att dricka en stärköl på et par timmar? Eller? Givitvis ska vi ha alkoholfritt alternativ. Jag tycker det låter bra att bjuda på mer enn ett enda glas av nåt lätt och gott i värmen ute på båten (hoppas vi att det blir:) haha...)

• Daia Gräddnos

Jill_Lyngøy brud

Utomhus ja, vigsel och flera timmars båttur för gästarna... Tur att det ska va på västkusten för där regnar det ju aldrig (Hjälp oss!!!)

• Daia Gräddnos

Nu ikväll fattar jag verkligen att jag inte får någon möhippa efter som vi åker på semester nu... Så ikväll var sista chansen. Gud vad synd det är om mig

• Daia Gräddnos

Nu åker vi på semester (och hinner inte göra mer planering eller fixa mer... Det som inte är ordnat nu blir inte ordnat, forutom dryck på Tysklandsresan). Ha några fina veckor tjeier, så hörs vi när vi är nygifta

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2