• tree

18 augusti 2007, nr 2

mindre än 10 veckor kvar!

jag har lagt upp en bild av min vigsel ring på våra hemsida. man behöver en passord... jag vill itne att våra gästter skulle se det innan den stor dagen!
    terriandolof.weddingannouncer.com/vendors.html

passord BT-tree

• tree

vi ska severa tårta som desert med kaffe och avec...

• tree

har precis kommit tillbaka från frisör som gjörde en prov uppsättning!... det var så ***** fint! underbart!

• tree

välkommen nyförlovad 3 juni!

vi ska inte dansa vals men en rumba till Love and Marriage av Frank Sinatra! vi ska ta lektioner innan bröllopet!

det är mindre än 2 veckor kvar till vi flyttar in till vårt nytt hus! yahoo!...

• tree

wow!... 2 månader kvar!... hur gå det för er?

vi räcknar upp hur mycket vinet vi behöver just nu. ska köpa själv och betala slottet korkavgift istället för att köpa deras vin.

vi blir 57 vuxna och har tänkte 2 glass mouserande under mingle efter vigsel (1.5 timmar), 1 glass vitt till förätt, 2 glass rött till efterätt, plus 1 glass desertvin till efterätt....

med 6 glass mouserande per flaska, 5 glass vit per flaska och 4 glass rött per flaska, och 10 glass söt per flaska, blir det i totalt så här:
    13 dubbelflaskor mouserande
    11 flaskor vit
    15 dubbelflaska rött (eller 29 vanliga)
    6 flaskor desertvin

det är förmödligen för mycket... men bättre att har för mycket än för mindre!

• tree

PennyJenny
    bra tips på 'öppetköp'!

vi fick dessa antal glass per flaska från lsottet... och det stämma med var jag har läst på vinråds sidor på nätet... men om det blir några flaskor kvar skulle det vara uppskattat av bankkonto! hehe

vi ska till bröllops butik ikväll för att anger storlek för mänens jaquetter

därefter ska vi ta en lite paus för ett par veckor medan vi packar ned allting och flyttar in till vårt nyt hus!... yahoo... 10 dagar kvar!

• tree

hej alla!

det är inte långt kvar nu... 7 veckor bara!... men först... vi flyttar in till huset imorgon! yahoo... ?)

förre veckan bokade jag en tid med sommasak för 'fitting' av min klänning....2:a agusti... så sent som möligt.. jag vill gå ned 2 kg... men vi får ser hur det gå. jag kan gå till jobbet från nya huset (30 min var håll) så jag hoppas att det skulle hjälpa!

annars är det bara vigsel program och vigselprogram kvar att göra... bara 52 dagar kvar tjejer!!

vi ska också ha lamn för huvudrätt!... ytterfile, innerfile och nån special terrine... förrätt är vitt sparis med kalvlägg och löjrom, och desert blir hallonmousetårta... smakade maten för ett par veckor sen... så gott som helst!

jench24
    det är klart att du kan ha vitarosor med myrgrön om du vill... klassikt är oftast bäst... that's why it's classic!

• tree

bara 50 dagar kvar!

vi har flyttat in till nya huset och det känna så jättebra. vi satt ut i trägården i eftermiddagssolen ... hmmm... så fint! mycket kvar att packa upp...

• tree

välkommen banki! hoppas fökylningen går över snabbt!

Daia Gräddnos
    long time no hear!

det är bara 'coincidence' med runba faktiskt... låtet är faktist en foxtrot men när jag pratade med danskillen på telefon sa han att en rumba skulle vara lättare och mer röligt att dansa... vi vill ha det helt koreograferad och han sa 3 timmar skulle räckar om vi övnar (tränar) hemma... vi får se!... han sa att vi kan boka lektioner för bara 2 eller 3 veckor innan bröllopet... nåt röligt att se fram emot iaf!

Miss Lilly
    100 gäster! vilka stor fest! verkligen kul nyheter om din m2b's nyt jobb!
    jag var kippad när jag var i london i maj... det var verkligen kul. spa, båt längs thames och middag/koktails efteråt... ni kan läsa om det på vår hemsida... och ser några foto under 'foto' scektionen!

terriandolof.weddingannouncer.com/diary.html

• tree

välkommen Julis!

Miss Lilly
    dresscode... det är svårt...
    Kavaj / Kostym = lounge suit...men då antar jag att det är får engelskmän som förstå vad det är faktiskt... Vi har skrivit bara 'suit' för då förstår man att det är en vanligt kostum som räckar iaf. men det är altid svårt för kvinnor... vi har försökt föklara detta på vår hemsida. Man har ingen dresscode på ett engeslkt bröllop (men det är kavaj som man brukar har på sig iaf).
    Mörk kostym = evening wear (i.e. dark suit, long dress)
    Valfri elegant klädsel, tex: dräkt eller kort klänning.Ibland även elegantare långbyxor = dresscode: elegant i.e. long or short dress or even elegant trousers

du kan läsa vad vi har skrivit på vår hemsida under dresscode: terriandolof.weddingannouncer.com/ctext-383924.html

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2