• chiqitita

Vad händer med brösten om silikon tas ut?

Jag är bara nyfiken på hur brösten ser ut om man efter ett par år väljer att ta ut silikonet? Har inte huden runt brösten töjts och det blir hängandes? Blir man istället tvungen att sätta in mindre inlägg än att bara ha sina egna? Är det inte det Carolina Gynning har gjort? Hur kan annars hennes egna bröst se perfekta ut i storlek B nu?

• Svar på tråden Vad händer med brösten om silikon tas ut?
  • Swing

Ni här ovanför har säkert rätt.
    Jag tycker bara att det är upprörande (eller vad man nu ska kalla det) att Carolina gjorde en så stor affär av att "ha tagit ut sina implantat", om det nu i själva verket är så att hon
    1. tog ut implantaten
    2. gjorde lyft
    3. fick nya mindre implantat.

• Stora A

Det är definitivt mindre implantat!
    Min mamma ville ta ut sina och bara lyfta men ingen läkare ville göra det, trots att hon bara hade 200 cc instoppat var hon tvungen att lyfta och lägga in nya för att de skulle se "ok" ut...

Det syns dessutom att de är lyfta med tanke på att de har tejpat efter ankarärret man använder sig utav vid ett lyft!

Förstår inte varför hon inte bara kan stå för det? Är detta en bättre förebild för unga tjejer...?

• liebfraumilch

jag säger som de andra: hon har garanetat nya mindre implantat..så jag fattar inte poängen...
    men visst nu är tuttarna inte så uppseendeväckande längre och stjäl inte all fokus kanske

• jocelyn

Hon ser ju iaf bättre ut nu. Mycket mer proportionelig och vackrare.

• Ostbågen

Håller med Jocelyn. Tycker det är helt okej om Gynning "har kvar" lite implantat för att se proportionerlig ut. Vem vill inte vara det? Tycker inte hon är en sämre förebild för det. För mig är det stooor skillnad på att operera in bomber för uppmärksamhet och mindre inlägg för proportionerlighetens skull. Det sistnämnd kan faktiskt vara en praktisk fråga i och med kläders passform t.ex.

• rocketqueen

Veronik@, vad menar du med "helt klart kan man få en fel bild av dem"? Menar du att du själv har förutfattade meningar, eller?

• rocketqueen

p.s. Inget illa ment, bara en undran! :D

• Veronik@

Hej rocketqueen !!!! Jag har bara svarat på Misha**s inlägg. Misha** har fått en helt annan bild av Carolina efter att hon sett en intervju med henne, skriver hon. Vad Misha** hade för bild av Carolina innan framgår ju inte, men det låter som den var negativ innan hon såg intervjun. Nog kan man väl bygga uppen bild av hur en annan människa är,sedan kan den ju visa sig vara helt fel. Sen vet jag inte om det är förutfattade meningar.....
    bara för man bygger upp en bild av en annan människa.

• Swing

Det är så patetiskt med alla unga tjejer som opererar sig till (för) stora bröst och blir kändisar. Sen efter ett antal år gör dom stor affär av att dom ångrat sig och insett att det är ett misstag och så här kan man ju inte se ut, osv...
    Läste en rubrik om att BB-Jessica ångrar sin bröstförstoring varje dag. Själva artikeln har jag dock inte läst (på Aftonbladet Plus).
    (Jag själv opererades när jag var drygt 40 år. Hade velat det i 20 år, har snygga bröst i en storlek som passar mig och inget att ångra).

• rocketqueen

Hallå Veronik@! Jag tänkte att du kanske menade att man kunde få en felaktig bild av folk som slänger med löshåret eller visar upp djupa urringningar... :D Tack för klargörandet!

Swing, tycker du inte att det är bra att tjejerna visar att de ångrat sig och att man faktiskt får visa att man gjort fel tidigare i livet? Sedan tror jag att det är främst Aftonblaskan och de tidningarna som gör en stor affär av hela saken... Det gör väl inget att de tjänar pengar på sitt utseende? Tänk Silvstedt, hon har ju mycket pengar och stora möjligheter. Vad är det som är patetiskt?

• Veronik@

Om BB-Jessica ångrar sin bröstförstoring varje dag......
    kan man ju undra varför hon inte tar ur dom. :)

• jocelyn

Jag har artikeln med BB-jessica här hemma. De bröst hon köpte efter dokusåpan var -i mitt tycke- groteskt stora för hennes lilla kropp. Nu är hon dessutom gravid och de är ännu större. Det hon ångrar är förmodligen mestadels storleken eftersom det är så tungt. Jag har för mig att hon la in 500gram i varje.
    Eftersom hon gick runt näck stora delar av programmet så man kunde se "allt" tycker jag att hon valde fel implantat, hälften hade räckt om hon nu verkligen inte stod ut med sin ganska små men helt normala bröst.

Svar på tråden Vad händer med brösten om silikon tas ut?