• ankan05

Naturdiet

Har precis öppnat mitt livs första Naturdiet som jag nu dricker till lunch. Det är en med chokladsmak och jag vill bara säga att jag är positivt överraskad! Hade aldrig trott att det skulle vara såå gott! Men det är verkligen supergott, som värsta chokladmilkshaken!

Förhoppningvis är de andra smakerna lika goda... och förhoppningsvis är jag inte ashungrig om en timme...

• Svar på tråden Naturdiet
  • MissGalbadia

är det pulvret eller färdiga drycken?

vilket smakar bäst, naturdiet eller nutrilett, nån som vet?

• ankan05

Det är den färdiga drycken i en liten tetra-förpackning med sugrör. Har inte testat Nutrilett eller några andra drycker så jag har inget att jämföra med. Men positivt överraskad är jag som sagt!

Och har inte blivit hungrig än iaf efter 40 min...

• MissGalbadia

Okej! är det lika mkt kalorier i en färdig dryck som en pulverportion? eller du kanske inte vet det om du provat förstås :) ska kolla hemsidan!

• ankan05

Nej, kalorierna har jag tyvärr inte koll på... Kanske nån annan som vet??

Jag kommer nog bara att byta ut ett mål om dagen mot en sån här färdig dryck. Hoppas att det hjälper till att trigga igång lite viktminskning så att jag blirlite motiverad att äta bättre överlag.

• Snowsee

Hej på er!

Jag har använt mig av ND ett tag nu och kan säga att jag tycker bättre om Pulvret än den färdiga drinken. Dricker bara chokladen. Äter också ND-barerna, choklad till lunch. En färdig ND drink innehåller 181 kcal, pulverdrinken 109 kcal och en bar 202 kcal. :)

www.naturdiet.se/weightprogram.asp

• Snowsee

Glömde ju skriva att det också finns ngt som heter Snackbar, som är som ett mellanmål/godisbit. En sån, med chokladsmak, innehåller 86 kcal och är supergod!

• MissGalbadia

Tack snowsee! ska nog börja med ND då, tänkte börja här i dagarna med det. Vill ha bort mina sista 7 kilo!

• Brud 2008

Jag har provat både den färdiga och pulvret man blandra själv, och tycker att den färdigblandade är mycket godare... Pulvret smakar lite som välling tycker jag, och är tjockare i konsistensen.
    Jag har inte smakat nutriletts färdigblandade, men pulvret smakar typ lika som naturdiet.

• MissGalbadia

usch usch usch har nyss druckit en naturdiet färdigblandad med chokladsmak... den va god i början, sen blev smaken konstigare och konstigare, jag kunde bara dricka upp hälften! nu blir jag ju jätteskraj, har ingen lust att slänga ut massa pengar på pulvret och sen så är det skitäckligt och kan inte äta mer än en portion :(

• ankan05

Vad tråkigt att du inte kunde drick upp hela Miss Galbadia.

Själv tycker jag ju som du vet att den är supergod! Alltså den färdigblandade i tetrapack med sugrör med choklasmak. Har ännu inte testat någon annan smak. Och kommer inte att kunna testa pulvret som man själv blandar ut heller eftersom det är baserat på soja och jag inte tål det.

Den färdiga drycken är baserad på mjölk och innehåller ytterst lite sojalecithin som jag faktiskt klarar av. Så jag håller mig till de färdigblandade dryckerna och håller tummarna för att de andra smakerna är lika goda. Har köpt caffe latte och jordgubb också som ska testas snart och sedan finns det väl vaniljsmak också om jag inte minns fel.

Jag har förresten hört många som föredrar de färdigblandade dryckerna framför pulvret man blandar själv.

• MissGalbadia

ja och om pulvret är äckligare så blir det ju inte så kul... men ska testa nutrilett-pulvret, det är iaf xtrapris på det på willys :P

• Kat77

Jag köpte ett pulver på ÖB som heter Body trim och är hur gott som helst, finns i jordgubb och choklad. Billigt och bra och man blir inte hungrig förrän typ 3 timmar senare, kanoners :)

• Johanna

Hello brudar!
    Jag är inne på min 10:e dag med ren kur nutrilett.
    Det går kanonbra och jag har aldrig gillat pulver men nu har jag kommit på att om man har iskallt vatten till så är det gott.
    Då kan jag säga att jag har varit väldigt kräsen förr och till o med gav bort en kartog nutrilett. Jag fyller en flaska med kallt vatten som jag har i kylen hela tiden.

• ankan05

Kul att höra att det funkar för dig Johanna! Hur har det gått hittils? Har du gått ner mycket under de 10 första dagarna och har det varit jobbigt?

• Johanna

Det går kanon för mej,inte ens jobbigt.
    Idag på dag 11 har jag gått ner 5,2 kg.
    Jag är själv förvånad att det går så bra, är tex inte sugen på nåt fast att jag lagar mat varje dag till min familj.
    Testade ett par brallor i morse som jag absolut inte kunde ha innan och nu fick jag på dom i alla fall.

• Heleneli

Hej! Jag kör också naturdiet! Började i onsdags och har faktiskt redan gått ner 2 kilo! Jag pendlar iofs väldigt mycket i vikt normalt sett så egentligen är det kanske inte så mycket.. Jag har bytt ut både lunch och middag mot färdigblandade drycker. Jag har provat både choklad och jordgubb och de var helt okej. Håller med MissGalbadia om att de är godare i början. Men de går nej, absolut. Jag blir dock inte helt mätt på dem så det blir mycket frukt och nåt knäckebröd har väl slunkit ner.

Jag vill gå ner 10kg till bröllopet (och bröllopsresan) i juli men jag tror inte att jag klara det... Jag är nöjd så länge jag går ner mer än 5kg och klarar av att stanna där.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag prommenera till coop och köpa frukt! :)

Svar på tråden Naturdiet