• ankan05

Naturdiet

Har precis öppnat mitt livs första Naturdiet som jag nu dricker till lunch. Det är en med chokladsmak och jag vill bara säga att jag är positivt överraskad! Hade aldrig trott att det skulle vara såå gott! Men det är verkligen supergott, som värsta chokladmilkshaken!

Förhoppningvis är de andra smakerna lika goda... och förhoppningsvis är jag inte ashungrig om en timme...

• Svar på tråden Naturdiet
  • ankan05

Det är den färdiga drycken i en liten tetra-förpackning med sugrör. Har inte testat Nutrilett eller några andra drycker så jag har inget att jämföra med. Men positivt överraskad är jag som sagt!

Och har inte blivit hungrig än iaf efter 40 min...

• ankan05

Nej, kalorierna har jag tyvärr inte koll på... Kanske nån annan som vet??

Jag kommer nog bara att byta ut ett mål om dagen mot en sån här färdig dryck. Hoppas att det hjälper till att trigga igång lite viktminskning så att jag blirlite motiverad att äta bättre överlag.

• ankan05

Vad tråkigt att du inte kunde drick upp hela Miss Galbadia.

Själv tycker jag ju som du vet att den är supergod! Alltså den färdigblandade i tetrapack med sugrör med choklasmak. Har ännu inte testat någon annan smak. Och kommer inte att kunna testa pulvret som man själv blandar ut heller eftersom det är baserat på soja och jag inte tål det.

Den färdiga drycken är baserad på mjölk och innehåller ytterst lite sojalecithin som jag faktiskt klarar av. Så jag håller mig till de färdigblandade dryckerna och håller tummarna för att de andra smakerna är lika goda. Har köpt caffe latte och jordgubb också som ska testas snart och sedan finns det väl vaniljsmak också om jag inte minns fel.

Jag har förresten hört många som föredrar de färdigblandade dryckerna framför pulvret man blandar själv.

• ankan05

Kul att höra att det funkar för dig Johanna! Hur har det gått hittils? Har du gått ner mycket under de 10 första dagarna och har det varit jobbigt?

Svar på tråden Naturdiet