Inlägg från: Miss Cykel |Visa alla inlägg
  • Miss Cykel

    Skjuta på mensen

    Jag fick något som heter typ Primolut-Lor av min husläkare. Det börjar man ta ett par dagar före förväntad mens och sedan så länge man vill skjuta på den. När du sluat äta pillerna får du mens efter ett par dagar.

    Jag räknade också ut att jag skulle ha mens på min bröllopsdag i juni, så jag sköt upp den i mars så jag kommer få den två veckor efter bröllopet. I och med detta kommer jag att kunna skjuta på den igen när den ska komma efter bröllopet, eftersom vi är på bröllopsresa då. Hängde du med? :D

  • Miss Cykel

    Jag kunde inte få dem på gyn, utan hos husläkaren.

    Jo, men om jag skulle skjuta upp den för att slippa den på bröllopsdagen så skulle jag få mensen mitt i bröllopsresan istället. Och det vill jag ju inte! :)

    Därför har jag först skjutit upp den så jag INTE får den på bröllopsdagen utan lite senare. "Lite senare" innebär i mitt fall att jag får den på resan så då skjuter jag upp den igen!

    Som sagt, om jag bara valt att skjuta upp mensen när det närmar sig bröllop så hade jag fått mens på vår resa. Alltså skjuter jag upp mensen i två steg.

    Säkert fortfarande snurrigt, men fråga gärna igen så försöker jag förklara bättre! :)

  • Miss Cykel

    itzy: Tack för ditt svar, det fick mig att tänka till. Jag har testat det tidigare och då funkade det. Kanske jag bara hade tur då, så jag ska naturligtvis vara "försiktig". Tack för din varning! :)

  • Miss Cykel

    Jag som tidigare var stor förespråkare av Promolut-Nor vill bara säga att jag denna gång fick mensen 1 vecka för sent. Jag sköt upp mensen i mars, sedan kom mensen exakt en månad efter uppskjutningen. Denna gång fick jag vänta en månad och en vecka, så min mens kanske blev lite snurrig ändå? Har inte hänt förut dock...

  • Miss Cykel

    Ja, verkligen. Nu väntar jag med spänning på att se om nästa mens hamnar vid Secret Box-fotograferingen, Bröllopsdagen eller Bröllopsresan... Undrar vilket som är att föredra. *hata*

Svar på tråden Skjuta på mensen