• Svar på tråden Här kommer våra bilder...från vår underbara dag!
  • cascada

Tack tack...är själv jätte nöjd med mitt hår och ALLT!!
    Vår dag blev precis som man drömt om att den skulle bli, inget gick fel.

• cascada

Hej fialotta.!

Jag var på e-hair och fixade både hår & make up där.
    Kanon trevlig personal och helt suveräna!!
    Blev såå nöjd!

• cascada

Hej Mallan77!

Jag köpte pärlorna till håret på panduro sen fixade frisören hårnålarna.

Nää tyvärr har jag inga bra tips på vart man kan köpa hårnålar/blommor...letade aldrig efter det, eftersom jag redan visste hur jag ville ha mitt hår.
    Men glitter har väl kanske nåt litet sortiment, kan jag tänka mig...endel frisörer har det nog oxå, kan jag tänka mig.
    Hoppas du hittar vad du söker!?

• cascada

Hej tanja2008!

Kul med frågor , ska försöka svara på frågorna så gott jag kan...

Jap, vi hade buffe och den bestod av rostbiff, chilikryddad kycklingfile, italiensk potatissallad, klassisk potatissallad, grönsallad, exotiska frukter, smör & bröd, tunnbrödsrullar med salami och brie, tzatziki. Utöver buffen la vi själva till ost och kex.
    Buffe gick på 7500:-, exkl ost & kex.
    Maten var jätte god och mängden var myckt väl tillagen så man behövde inte vara rädd för att det skulle ta slut.
    Vi var 50 personer totalt.
    Ja, fri dricka hade vi, svårt att säga exakt vad det gick på...för lite köpte vi från Tyskland, lite på bolaget, sen fick vi avcen av mina föräldrar, så tyvärr kan jag inte säga exkat vad det kosta.

Nej vi hade inget liveband...vi samlade låtar själva och mixade ihop och det blev kanoners!
    Nästan alla dansade & det var fart & röj på`t!
    Vi hade en ganska blandad kompott på låtarna...det kännas som vi lyckades tillfredsställa dom flesta.

Nää, ångrar absolut ingenting...allt blev såå perfekt!
    Det som är synd är att tiden går så fort när man har kul!!

Hmm..kostnaden för bröllopet, har inte räknat ut allt än för allt är inte betalt än, men runt 50000:- ca.

Har du fler frågor, så hjälper jag gärna till!

• cascada

Hej M&H!

Vi tog maten från oscars.

• cascada

tanja2008!

Vi var 50 personer.

• cascada

Hej brud nästa år!

Det är kanske en nackdel med att man måste vara ute kl 01:00 på natten, men delvis är det ju ingen som vaktar..så man kan ju dra ut på tiden lite.
    Men vi valde att respektera deras tid och vi ville ha en bra minne från vårat bröllop och inte nåt fylleslag (haha), så vi åkte runt 00:30...efter det åkte gästerna hem. Endel hade faktsikt åkt innan, fast de är brudparet som ska lämna festen först.
    Och en del gäster hann bli rätt runda under fötterna ändå.

Lite tråkigt är ju att man inte kan ha dagen efter på sig att städa utan ska ut ur lokalen på natten...nu hade vi lite tur att kunna få låna ett rum där och ställa endel saker i och att mina föräldrar hämtade det på söndag fm.

Annars var lokalen väldigt bra i sig.

Vad här ni mer för lokaler att välja mellan?

• cascada

Brud nästa år:

Köket ska ställas i orning precis som det var nä man kom dit, synligt skräp på golvet plockas upp annars tar dom golvet dagen efter.
    I själva loklen skulle man ställa tillbaka stolar och bord precis som det var innan, äve där plocka upp synligt skräp, så tar dom golvstädningen dagen efter. Samma gäller för entren.
    Toaletterna behövde inte städa det gjorde dom.
    Så i stort sätt var det bara att plocka undan efter sig, men inte så mkt städa förutom köket.
    Vi hade serveringspersonal som hjälpte till och våra föräldrar och vårt värdpar så det gick undan när alla hjälptes åt.
    Köket kunde dom ta lite undan för undan...var ju mest glas kvar att diska när alla gäster åkt.

Det fungerade bra.

• cascada

Brud nästa år:

Glömde skriva vad vi fick betala...1800:-, mycket rimligt. Då fick vi lokalen kl 14:00 på fredagen.

Svar på tråden Här kommer våra bilder...från vår underbara dag!