Vem ansvarar för möhippan om ingen tärna finns?
Jag undrar vem det är som ansvarar för planeringenav möhippan om det inte finns någon tärna? Blir det närmsta vännerna eller systern till bruden?
Jag undrar vem det är som ansvarar för planeringenav möhippan om det inte finns någon tärna? Blir det närmsta vännerna eller systern till bruden?
Det finns nog ingen ansvarig i det fallet utan förhoppningsvis fixar vännerna eller syskon något...
Finns det en tärna så är det hennes ansvar, men finns det ingen tärna så står det vem som helst fritt att köra på.
Det finns alltså ingen "andrahands-ansvarig".
Fast det där med att tärnan är ansvarig visste inte jag förrän jag började läsa här på BT. Trots att jag varit på många bröllop och möhippopr förut.
Jag har initierat 2 möhippor nu i vår trots att jag inte är tärna... och jag tror inte att min tärna har en aning om att hon borde ta tag i möhippa!
Jag skall på Möhippa snart, där finns inte heller någon tärna.
Där är det Toastmadamen som anordnat allt.
Men som många skriver så kan vem som helst ta tag i det om det inte finns någon tärna....bara någon gör det så den inte uteblir
Tack för era svar!!
Jag hintade till tärnan, toastmadamen OCH värdinnan i julas att "nu är det alla ni som är ansvariga för möhippan! ;) "
Jag vet ju inte vad som händer eller vem som gör vad, men jag vet att jag får en möhippa iaf. Det känns också bra att inte tärnan behöver fixa allt ensam, utan att de är fler.