Pengar i bröllopsgåva - hur mycket ska man ge?
Vi har bott ihop i 8 år och har därför det mesta redan. Jag skulle bli skitförbannad om jag fick en servis som jag inte önskat mig...
Vi har satt upp en liten lista på saker vi kommit på, men annars önskar vi bidrag till resan. Det är ju jättesvårt att önska sig saker som är till båda två och "känns som en bröllopspresent". Man vill ju gärna ha något som man kan titta på sen och tänka "det här gav NN oss i bröllopspresent".
Resan har man ju minnen av för resten av livet. Jag har redan betalt resan, men skulle tycka att det var kul att ha råd med "aktiviteter på resmålet" som sätter guldkant på tillvaron...
Alla våra semestrar ihop har varit snålande hit och sparande dit. Men vi räknar absolut inte med att få in några stora summor! Jag tycker att 500 kr/par är lagom. Sen kan man ju lägga mer om man har råd. Vi känner många som studerar, och väntar oss därför inga stora summor av dem. Vi är bara glada att de kommer.
Vi är bjudna på ett annat bröllop i sommar och det brudparet vill helst ha presentkort på möbler och dyl. eftersom de precis flyttat. Det kan kännas tråkigt att ge, men det är vad de helst önskar sig - jag köper inget som de inte vill ha (serviser t ex)
Oj vad långt det blev... förlåt