• sees

nytt pojkvän-ska man bjuda då?

Här är en tanke - Vad gör man om någon av sina nära kompisar går från singel till par bara ett par månader innan bröllopet. Måste man då bjuda respektiven? även om man inte känner denne så bra? Min tanke är att dels att det är dyrt att bjuda varje gäst och då vet man inte heller om förhållandet varar och då kommer man aldrig mer träffa personen. Känns lite onödigt. vad tycker ni?

• Svar på tråden nytt pojkvän-ska man bjuda då?
  • buffy

Det där har jag också funderat på..jag tror inte vi kommer bjuda pojk/flickvänner om dom inte varit ihop så länge.

• Ejnie

Jag blev bjuden på bröllop som gick av stapeln efter en månad tillsammans (men avböjde pga avståndet och rätt kort varsel) men så var vi synnerligen seriösa och flyttade i princip tillsammans i samma veva.
    Tycker att det var jättetrevligt att bli bjuden, men hade inte förväntat mig det alls.

• trikkirikki

Jag har fått för mig att det inte är kutym att bjuda vädligt nya pojk-flickvänner. Var på bröllop förra året där brudens morbror hade hastigt och lustigt gått och gift sig med någon ingen hade träffat. Hon blev inte bjuden, men däremot ringde morbrodern och frågade om hon kunde komma i alla fall. Det kanske är en tanke? Jag har själv två kusiner som har nya flickvänner som jag inte har träffat, de blir inte bjudna, men ringer de och frågar får de självklart komma!

• Nickisen

Vi kommer nog att köra som trikkirikki säger, om de ringer och ber at få komma, så stuvar vi in dem, men vi bjuder dem inte. Det kan hända mycket på 5 månader, så vi reserverar oss för omgrupperingar *ler*... Men om vi inte ens har träffat vederbörande... *funderar*, så vet jag inte...

• -Nilla-

Jag skulle bjuda med respektive oavsett om vi setts innan eller inte och även om de bara varit tillsammans en månad. Skulle inte tveka en sekund.

• Plupp

Jag skulle då göra det!!!!

Blev själv bjuen på bröllop när vårat förhållande var ganska färskt, jag hade aldrig träffat brudparet.

Vi har skrivit "Namn med respektive" till ett par som är nytt, för vi vet inte vad killen heter, men naturligtvis bjuder vi med honom.

Tänk dig själv och vara nykär och inte få gå med din älskling på bröllop, och din kompis kanske inte vill lämna sin kärlek hemma heller. Så många är det väl inte som har nytt förhållande, så någon person mer eller minder.......

• Mia-Maria

Vi bjöd alla respektive som vi kände till då det var dags att skicka ut inbjudningskorten. Respektive som tillkom efter det bjöd vi i undantagsfall (avgjordes från fall till fall).

• liina

Hej!

Har själv blivit bjuden på bröllop där jag inte kände brudparet. Hade aldrig träffat dem innan och har heller inte träffat dem efter...(det var fem år sen).
    Många brudpar verkar bjuda många människor de aldrig umgås med, vilket förbryllar mig...
    Anledningen till att jag gick? För att göra min sambo till viljes, vilket inte bäddar för ett kul bröllop...
    Så mitt svar är nej, jag tycker inte du behöver bjuda folk du aldrig träffat eller umgås lite/aldrig med.

• Vendela

Vi bjuder en respektive som vi aldrig träffat. Jag tycker det är genant att ringa och bjuda in sin partner till ett bröllop. Det skulle jag då aldrig göra! Bjud nya flick- och pojkvänner så får de själva avgöra om de vill gå eller inte.

Kram

• Miandra

Jaaa. jag tycker absolut att man ska bjuda respektive på bröllopet.

Har själv precis varit på ett bröllop dit min pojkvän sedan ett år inte var bjuden. Det kändes mycket tomt faktist. Allt prat om kärlek och lycka...

Just bröllop är en sådan fest som man vill gå på i sällskap med sin respektive. Det förhöjer känslan och festen blir helt enkelt roligare. Visst ska man gå på ett bröllop för att fira brudparet men om man får gå med in respektive så blir det faktiskt roligare.

Jag tycker nog att man bör tänka på festen som helhet. Om alla trivs och har roligt så blir det en rolig fest.

Svar på tråden nytt pojkvän-ska man bjuda då?