• sees

nytt pojkvän-ska man bjuda då?

Här är en tanke - Vad gör man om någon av sina nära kompisar går från singel till par bara ett par månader innan bröllopet. Måste man då bjuda respektiven? även om man inte känner denne så bra? Min tanke är att dels att det är dyrt att bjuda varje gäst och då vet man inte heller om förhållandet varar och då kommer man aldrig mer träffa personen. Känns lite onödigt. vad tycker ni?

• Svar på tråden nytt pojkvän-ska man bjuda då?
  • Karolin

Vad gör man med min fästmans kompis då?
    Min fästman frågar honom om han ska ta med sin nya tjej sedan fyra veckor. Då säger kompisen: Nej vi kommer inte att vara tillsammans då! Bröllopet är om fyra månader.....

• Ejnie

Karolin,

förslag 1)
    bjud henne inte med hänvisning till att det är nytt
    förslag 2)
    bjud henne, men räkna inte med att hon kommer...

• Anonym

När vårat förhållande var nytt hade vi båda nära släktingar som gifte sig första sommaren.
    Han blev bjuden till "mitt" bröllop men jag blev inte bjuden på "hans". Måste säga att jag tyckte då att brudparet var ganska otreviga och vi tog faktiskt ganska illa vid oss båda två eftersom vi tyckte att vi på något sätt hörde ihop efter 4 månader tillsammans.
    Att ringa och fråga om jag fick följa med var ABSOLUT INTE en tanke som slog oss in. "Ville de inte ha mig där skulle jag aldrig ringa och be om att få komma."
    Dom visste ju om att jag fanns!

• Kicker

Jag tycker det är väldigt oartigt att inte bjuda in sina vänners respektive! Även om man inte känner dem så väl, för man vill väl lära känna dem bättre isåfall?

• Hestia

Vi bjuder in allas respektive som finns när vi skickar ut inbjudan (va 6-8 veckor innan bröllopet). Om nagon skaffar respektive efter det sa antar jag att de fragar oss om de vill ha den personen med, och isafall säger vi ja. Men de maste göra sig besväret att fraga... :)

• Majälva

Håller med Hestia mfl, att de får ringa och fråga isf och då har vi förbehållet att det måste finnas plats kvar. Kan tänka mig att väga av från person till person också, är det någon som har för vana att byta var tredje månad så är det väl tveksamt...

Jag var själv i nästan samma sits förra året, brudparet kände inte till att min pojkvän skaffat flickvän sen 9 mån tillbaka och dessutom varit sambo sen 6 mån. Han ringde och frågade om inbjudan även gällde respektive, vilket jag inte i sammanhanget kan uppfatta som oartigt. Vi bjöd inte in mig, utan frågade hur det låg till då de inte kände till situationen.

• dea

Jag räknade precis. Det står fem personer ingen av oss träffat, varav tre vi inte vet namnet på på gästlistan (behöver jag skriva att det är på hans sida?).
    Det är fem andra vänner som inte får komma.
    Jag tycker det här är riktigt surt.

• helmi

Hej men vänta nu jag tror att folk har gått från den ursprungliga frågan. vad gör man om någon har träffat någon 2-3 MÅNADER innan, alltså inte ett år innan. Visst ska man bjuda på respektive, men som sees säger så är det också en kostnadsfråga. Vi kommer absolut att bjuda respektive som har ett FÖRHÅLLANDE och som vi har träffat.

jag blev bjuden på ett bröllop men inte min sambo sedan över två år tillbaka. Jag skulle aldrig ha ringt till bruden och frågat om han ändå fick komma, men sen pratade jag med hennes tärna och ho sa att det måste ha varit ett misstag. Sen fick jag ett mail från bruden där hon förklarade att han absolut är bjuden, men att dom bara inte visste (kom ihåg- inte brydde sig) vad han heter, inte så kul . han följde inte med sen till slut.

• Elias Granqvist

Jag tycker att det är en sak som man måste avgöra från fall till fall. Det går inte att ge något generellt råd beträffande huruvida man skall bjuda gästernas pojk-/flickvänner.

• Elias Granqvist

Jag tycker att det är en sak som man måste avgöra från fall till fall. Det går inte att ge något generellt råd beträffande huruvida man skall bjuda gästernas pojk-/flickvänner.

• Juni 2003 - blivande Mrs C

Vi bjuder alla våra kompisar med respektive fast många av dom är för tillfället singlar. Hittar de någon före bröllopet får de gärna ta med dom. På inbjudningar står det "Kompis X och avec". Bara de vet om det när det är dags att anmäla sig till bröllopet (en månad före).

• Princess

mittt basta rad till dig (som manga har gett mig): gor vad du kanner, gor vad du och din partner kanner i hjartat! Vi har valt att bjuda 110 personer varav 90 personer ar fran min sida och de resterande fran min partners sida. Jag har ett stort social umgange och min partners slakt och vanner bor alla i Syd Afrika. En biljett gar pa runt 10 000 kr darifran till Sthlm! men lika glada ar vi for det!

Svar på tråden nytt pojkvän-ska man bjuda då?