• sjölejon

möhippa???

Precis som jag!
    Jag tvivlar starkt på att jag får någon.
    Jag har pratat med en person om att sambon borde få en svensexa, så det blir nog av.

Men sambon har nog inte tänkt på att initiera något för mig. Han skulle säkert göra det om jag bad om det, men om HAN ringer och pratar med någon så skulle det kännas som att de MÅSTE göra det, och som sagt, man vill ju att de skall ordna en möhippa för att de vill.

Har varit lite ledsen över detta, men i helgen träffade jag en kompis som är bjuden och berättade vad jag gjort för sambon och sade att jag inte trodde att någon skulle ordna något för mig. Så nu vet hon i alla fall att jag vill och att det inte finns någon självklar "annan" som tar tag i det.

Jag tror ändå det blir svårt att få ihop. eftersom så få känner varandra och de som jag helst vill ha med är utspridda över landet och utomlands. Men det kanske blir en liten, liten grej med några och det är ju bättre än inget...

• sjölejon

FrkF
    Nja, vet inte om det är så himla konstigt.
    Beror väl på hur nära vänner man har. De som jag räknar till mina "närmaste" tjej-vänner är
    *3 amerikaner som bor i USA och kommer nog inte ens ha råd att komma till bröllopet.
    * En tjej med småbarn och stora renoveringsprojekt som nog aldrig varit på möhippa och inte vet hur det går till och bor 60 mil från bröllopet och 50 mil från mig
    * En tjej som har FULLT upp med att panik-planera färdigt sitt eget bröllop några veckor innan mitt.

Alla andra som är bjudna tror nog att det finns en massa närmare vänner som kommer att dra igång något - men det gör det alltså inte! De tror väl att det är de där vännerna man pratar med varje vecka som skall ordna sådant.
    Men jag har inga sådana!!

Synd - men man kan ändå inte klandra t.ex. vår toastmaster om hon inte kan åka hemifrån Tyskland en EXTRA gång i sommar, förutom till bröllopet + hennes eget bröllop!

• sjölejon

...och de flesta tjejer som jag skulle VILJA ha med på en möhippa känner vi genom min sambo, och nu har hans bror hintat om att de skall göra hans svensexa med tjejer också... så då lär de väl vara med där och inte på min möhippa!

Lite taskigt att lägga beslag på tjejerna till svensexan sådär...

• sjölejon

ringsökaren
    Nej, men om det nu känns otroligt att folk skulle känna sig ha råd och tid att resa iväg 40-80 mil för både bröllop och möhippa så är det ju ännu otroligare att de reser TRE gånger!

Jag har i och för sig sagt att jag kan skicka iväg sambon till svensexan var den än hålls, men majoriteten av deltagarna lär ändå få resa en bit var man än är.

Svar på tråden möhippa???