• Moristoflo

Vänner som inte respekterar

Är det någon annan som bestämt sig för att inte ha möhippa/svensexa, men har "vänner" som inte kan acceptera det?
    Jag vill verkligen inte ha möhippa, speciellt inte en som är anordnad av just de två omnämnda vännerna, men de verkar inte respektera det, utan är i full gång med planeringen. :( Har försökt prata med dem, men de lyssnar inte. Nu känns allting väldigt neråt pga. det här...:(

• Svar på tråden Vänner som inte respekterar
  • 070630 - Uppsalabrud

dt tycker jag man ska respektera.. dem kanske inte fattar att du menar allvar.
    får jag fråga varför du inte vill ha nån?

• rocketqueen

Vad har du sagt när du pratat med dem?

• 070630 - Uppsalabrud

om dem inte lyssnar på dig. be din sambo prata allvar med dem. det hade jag gjort i alla fall..

• Lasky

Apropå, goda vänner ...
    Min sambos vänner har planerat svensexa utan att fråga mig angående ett datum + de har redan bestämmt datumet, som inte alls passar oss.
    Jag är så trött på det...
    Jag vet inte alls, hur kan man lösa allt De säger att det finns inte nogån annan tid, är dte mitt problem??
    Ska jag planera också min blivande mans svensexa?

• 070630 - Uppsalabrud

tycker att dem ska kolla datum och så med oss tjejjer oxå. För oss var inte datumet så bra men vi flyttade på det vill skulle göra eller jag gjorde det för det var samma sak här. Inget annat passade och jag vill ju gärna att min M2B för sin sexa..

• Fea

Kanske tror de att du bara säger så, fastän du egentligen vill ha en. Kan du låta din sambo prata med dem också? Då kanske de fattar att du menar allvar, eftersom sambon annars brukar underlätta möhippeplanering.

Ifall de inte ändrar sig och ändå gör en möhippa måste du inte vara med. Du kan bara gå hem. De kan inte ta med dig med våld. I alla fall inte någon längre stund.

• Moristoflo

Jag dricker inte alkohol, men med de två i spetsen för en möhippa så skulle allt spåra ur rejält. Jag vet det. Har ju känt dem sedan barnsben, och jag vet vad de sysslar med på fritiden. Nämligen super rejält.
    Jag vet inte om de skulle lyssna på min fästman heller...men kan ju göra ett försök. Jag har bara sagt rakt ut att jag inte vill ha någon möhippa. Jag är väl inte den som vågar säga ifrån så mycket...:) Men jag får väl göra det, om dom inte tar sitt förnuft till fånga.

• 070630 - Uppsalabrud

men tror du inte att dem gör en hippad anpassad för dig? bara för att dem gillar att dricka behöver väl inte din hippa handla om det?
    har du ingen tärna? det e ju egentligen dem som ska ansvara för hippan..

• Moristoflo

Jag har hört på omvägar vad som planeras, och det är inget som passar mig iaf. Jag framförde önskemål för eventuell möhippa, men den sidan vill dom inte alls lyssna på. Det traditionella är väl att man dricker en massa, och då tror dom att jag ska göra det också. Om de inte kan respektera mina önskemål så får jag väl hålla mig undan dem. Det är tråkigt om det behöver gå så långt...
    Jag har ingen tärna, så det är tyvärr uteslutet.

• rocketqueen

Du behöver väl bara inte vara med på hippan då? Vill du inte, så vill du inte. Man får hoppas att de inte kommer tvinga med dig.

Svar på tråden Vänner som inte respekterar