• Moristoflo

Vänner som inte respekterar

Är det någon annan som bestämt sig för att inte ha möhippa/svensexa, men har "vänner" som inte kan acceptera det?
    Jag vill verkligen inte ha möhippa, speciellt inte en som är anordnad av just de två omnämnda vännerna, men de verkar inte respektera det, utan är i full gång med planeringen. :( Har försökt prata med dem, men de lyssnar inte. Nu känns allting väldigt neråt pga. det här...:(

• Svar på tråden Vänner som inte respekterar
  • Moristoflo

Precis. Vill jag inte, så vill jag inte. Tyvärr är de ganska viljestarka, men om de inte vet var jag är så kan de inte mycket göra. :)
    Skönt att ha någon att prata med. Tack!

• 070630 - Uppsalabrud

taskiga polare tycker jag då-- man behöver inte alls dricka på sin hippa.det finns ju så mycket annat man kan göra. det handlar ju om att umgås och mysa.
    nä prata med dem igen. är ni nära vänner?

• rocketqueen

Stå på dig också! Styrkepepp till dig!

• Moristoflo

Vi har umgåtts mycket under barnaåren, men har i princip inget gemensamt längre. Jag bara träffar dem när jag är på besök i min hemort. Jag ville helst ha en lugn möhippa med middag och mys, men som jag sagt så är det avfärdat av dem. Till saken kan höra att de inte tycker att jag ska gifta mig, och inte alls förstår varför jag vill göra det. Men då är det deras problem tycker jag, och inget som ska angå mig.
    Tack så mycket. :)

• Moristoflo

Jag får väl säga som det är till dom - Dom är inga vänner om dom inte kan respektera mina önskemål och mina värderingar.

• 070630 - Uppsalabrud

skumma vänner... hoppas att det löser sig för dig .
    kram

• Frantic

Vet dina väninnor att du inte vill dricka alkohol? Jag tycker att det låter konstigt att de skulle anta att du plötsligt blir sugen på en drink bara för att det är möhippa? Om jag var i dina skor skulle jag ringa till den som är mest involverad i planeringen och säga att jag verkligen uppskattar att de vill göra något för mig, men att jag ryktesvägen har hört om ett arrangemang som inte verkar vara det jag vill ha. Förklara en gång till att du VERKLIGEN inte vill ha en sådan där hippa, fråga om inte ni väninnor kan ha en tjejmiddag iställer allihopa.

• Moristoflo

Jag har gjort precis det...:(
    Dom vet att jag gärna dricker ett glas vin, men att jag inte vill bli berusad. Tyvärr respekterar dom det inte riktigt.
    Men...på ett eller annat sätt ska det nog ordna sig.

• snart Fru Cardenas

det löser sig ska du se.. :) ibalnd är folk mer förstående än vad man tror.

• förhoppningsis

säg att du har urinvägsinfektion å får sånna där piller med antabus i eller nått om de inte respekterar din vilja

• snart Fru Cardenas

nämen herregud det ska man väl ändå inte behöva. ljuga... nä. ärlighet vara längst och som sagt prata med dem ordenligt, du säger ju själv att du kanske inte har sagt i från på riktigt.

• Moristoflo

Det var ett annorlunda förslag, men jag vill hålla mig till sanningen om det är möjligt. En vit lögn är ibland den sista utvägen.
    Ibland överväger jag faktiskt om jag ska kalla dem vänner eller inte. De har gjort många dumma saker mot både mig och andra, och de är inte sådana som lyssnar i första taget. Men även de måste väl inse att vår "vänskap" hänger på en skör tråd om dom fortsätter planera ett fylleslag för mig.
    Och du har rätt "snart Fru Cardenas", jag får säga ifrån på skarpen.
    Tack för allt stöd!

• Lucia05

Slå näven i bordet
    Säg ifrån
    Visa var skåpet ska stå

• Moristoflo

Japp! Vill dom ha en sådan möhippa så kan dom vänta till dom gifter sig själva.

• Clobberella

Ofta diskuteras ju möhippan med den blivande maken, så om du förklarar för honom hur du känner angående möhippan så kanske du kan få reda på när/var den är och helt enkelt åka bort den dagen.

• jagärsåkär

Kom ihåg att en hippa kan och bör anpassas till bruden så att den blir så rolig som möjligt. Jag tycker du ska prata med dina vänner och inte försöka avboka hela hippan utan klart och tydligt förklara för dem vad som blir kul för DIG! Det kan ju vara en härlig tjejmiddag, ett spa, eller vad som helst. Man behöver ju inte vara fantasilös och göra som alla andra

• Kaffemoster

.. fast du kan ju kontrollera hur mycket du dricker .. smutta bara ..

Svar på tråden Vänner som inte respekterar