• MrsRose

Vem ska vara med på möhippan?

Hur har ni gjort med möhippa? Har ni hintat till tärnan vem ni vill ska vara med och var drar man isåfall gränsen? Har tärnan själv fått ordna kontaktuppgifer till gästerna eller har ni hjälpt henne med det?

• Svar på tråden Vem ska vara med på möhippan?
  • blåpärlan

Vi mailade lista med gästernas namn och telefonnummer till M2B syster.
    Tyckte det var bäst eftersom vi ville att alla skulle ha möjlighet att välja om de ville vara med på hippa/sexa.

• sjölejon

Har hintat till en tjej att jag inte tror att jag får någon möhippa. Sedan är det bara att hoppas att hon (eller någon annan) tar tag i det och frågar någon om gästlista.
    Kan inte med att "pracka på" folk gästlistor etc. Vill ju att de skall ordna möhippa för att de själva vill och inte för att de känner sig tvingade.

Så det kommer nog inte att bli någon möhippa!

•  Miss Cee

Snyggaste sättet att göra det på är att säga rakt upp och ner till sin blivande vilka man vill ha med och styra honom mot kontaktuppgifter och sedan låta honom göra jobbet ;)

Antingen kommer de som ordnar möhippan själva att fråga honom om hjälp med namn och kontaktuppgifter eller så får HAN ta kontakt med lämplig person.

Du får som du vill utan att själv behöva lägga dig i ;)

• FrkF

Jag mailade helt enkelt en lista till min tärna. Med namn, emailadress och telefonnummer, till dom som jag ville ha med =0)
    Man behöver inte göra det svårare än så.

• MrsRose

Nu har jag skrivit en lista till min tärna, men jag förstod på min mamma att hon blev väldigt besviken för att hon inte var med på den. Brukar mammor vara med på möhippan?!? Ska kanske tillägga att vi är mer som kompisar och väldigt tighta.

• FrkF

För mig var det en SJÄLVKLARHET att min mamma var med. Jag och min mamma är oerhört tighta, hon är den jag först ringer till (efter min sambo) i glädje och sorg.

• Klurifax

Tärna och marshalk har bett om lista med inbjudna, så det har de fått!

Ang mamma på hippa... jag har varit på många hippor och har aldrig sett brudens mamma i närheten av dessa! Jag skulle, framför allt som väninna till bruden, dessutom tycka det var konstigt.

• jench24

Jag har också gett en lista till min tärna med kontaktuppgifter på dem jag vill ha med.

Jag och min mamma är väldigt tighta, vi bor inte i samma stad men vi pratar med varandra i telefon flera gånger i veckan. Jag skulle dock aldrig vilja ha med henne på min hippa! Hur nära vi än är, så vill jag inte se henne partaja med resten av mina kompisar....

• Lena+Mattias=sant

Vi lämnade gästlista till toastmastern med kontaktuppgifter, han sa att han ville ha det om någon hörde av sig om tal...

• MrsRose

Har lagt till mamma på listan och förklarat att jag absolut vill ha henne där. Det är iochförsig inte upp till mig, men jag tror att min tärna förstår. Struntar i hur man brukar göra och gör det som känns rätt

Svar på tråden Vem ska vara med på möhippan?