Erfarenhet av mellannamn
Ni som faktiskt har mellannamn, tycker ni det är krångligt? Blir det ofta förvirring vilket som är ert efternamn etc? Vill ha åsikter, både plus och minus. Kanske det kan underlätta min beslutsångest!
Ni som faktiskt har mellannamn, tycker ni det är krångligt? Blir det ofta förvirring vilket som är ert efternamn etc? Vill ha åsikter, både plus och minus. Kanske det kan underlätta min beslutsångest!
puffar
Snälla, fler som har erfarenhet?
Jag hade nog också tänkt använda mig av mitt nya efternamn, men ändå ha kvar mitt flicknamn som mellannamn. OM man skulle uppleva det som krångligt, kan man väl plocka bort mellannamnet sen väl?
En fråga till om mellannamn: Jag tänker att det är lite praktiskt att ha kvar sitt som mellannamn, så att det blir sökbart på tex Eniro och så, men blir det det?? Eller är det bara efternamnet som är det?
Ja, det här tar knäcken på en, med alla dessa beslut!!
Behålla flicknamn som mellannamn eller ej?
Fördel: Man går att hitta igen för folk som inte vet att man gift sig, bla.
Nackdel: Långt och krångligt? Risk för förvirring?
ViSt och Fru Henax: Använder ni/kommer att "använda" ert mellannamn, tex om ni presenterar er, eller bara ert nya efternamn??
Fru Henax, jo det är väl sant. Hade i så fall tänkt att bara använda mitt nya, men ändå ha det gamla kvar. Det blir kanklite onödigt, har nog svårt att "klippa navelsträngen" kanske :)
jagärsåkär: Jag tycker det låter bra! Vid närmare funderingar kanske det är lättast att ha ett namn. Jag vet inte egentligen varför jag vill ha kvar mitt som mellannamn, antagligen bara sentimentala skäl.
Fler kloka synpunkter?