Inlägg från: spännande!! |Visa alla inlägg
  • spännande!!

Knasiga kommentarer?

Min väninna gifte sig för en tid sedan och hade en fantastiskt charmig präst som hade många bra kommentarer. Han sa vid deras första möte att de fick gärna ha sången "öppna landskap" bara den inte sjöngs.
    -"Kyrkan är inte för att man bränner sitt brännvin själv, men om den bara spelas är det OK, det är förresten en av mina favoritsånger"

Strax innan väninnan och brudgummen går in säger han även "Ni ska inte vara nervösa, jag har gjort det här så många gånger innan" följt av

"en gång svimmade nästan brudgummen innan dörrarna öppnades, men jag förvillade honom med att trolla fram en 5-kr ur näsan på honom. X, hur har du det? bra hoppas jag för jag har glömt växelmynt i bilen idag"

• spännande!!

Det är faktiskt den enda prästen jag tycker om. Ett tag hade han garanti för att "hans" brudpar inte genomgick skillsmässa det första året! vet dock inte riktigt hur han kunde garantera det, men i alla fall.

• spännande!!

Har precis stött på fler kommentarer, i detta fall riktat till mig och vårt ringval.

i Guldsmedsaffären där vi köpt våra titanförlovningsringar efterfrågade jag vigselringar och då sa expediten:

- Det är ingen som har frågat efter det.
    - Konstigt, svara jag, för man vill väl ha samma material i vigselringen som i förlovningsringen.
    - Det kanske inte är så bra odds för vigsel om man valt en förlovningsring i titan svarar expediten.

Mina danska kollegor har inte förstått den svenska traditionen med förlovningring OCH vigselring: När du gifter dig kan du ju få en annan ring, kanske i guld!

Man väljer kanske titan för att man inte gillar guld....

Svar på tråden Knasiga kommentarer?