Inlägg från: thalia82 |Visa alla inlägg
  • thalia82

Knasiga kommentarer?

smartiz

jag har fått liknande kommentarer av svenskar. Varken jag eller m2b använder speciellt mycket smycken, och vi ville ha extremt enkla förlovningsringar. Släta, smala, knappt 2 mm breda. minst hälften av alla i min ålder (20-25 år) har sagt nåt i stil med "vilken liten ring! är han alltid så där snål?". Några har till och med sagt att om jag hade varit deras flickvän hade jag minsan fått en riktig ring.
    jag känner mig jätteledsen när jag får höra sånt. vi valde ringarna tillsammans, och det var de här vi tyckte bäst om. Visst, vi pluggade båda när vi köpte dem så ingen av oss var speciellt rik, men det var inte avgörande för att vi skulle välja just de här ringarna.

• thalia82

Mina svärföräldrar undrade förskräkta hur vi skulle få tiden att gå på festen när vi berättade att vi inte skulle ha någon dans...
    Till saken hör att varken jag eller min m2b dansar normal sällskapsdans... Ingen av oss tycker att det är det minsta roligt... Och det är väl ändå vår fest?

Det bor en riktig romantiker i min morfar oxå har jag märkt. :)
    När han och mormor gifte sig hade de dubbelbröllop med hans syster och hennes man. Morfar hade inget att säga till om, utan bröllopet ordnades utan att han eller mormor hade något att säga till om egentligen. Han grämer sig fortfarande, och har flera gånger talat om hur misslyckat det var. Gäster utspridda i hela huset, alla fick inte plats i samma rum ju (de hade middagen hemma hos dem). Det var bord i vartenda rum...
    Så jag har flera gånger fått höra hur glad han är att jag och m2b får bestämma precis hur vi vill ha det. (mormor å andra sidan tycker att han ska släppa det där nu, det är ju faktiskt 55 år sen de gifte sig nu. ;) ) Han är så gullig!

• thalia82

har fått liknande kommentarer. Bl a av min lärare. En av mina närmaste vänner, som jag gått i skolan med i två år nu (folkhögskola), väntar barn, och har fått en rätt rejäl kula nu (hon är så söt så! det bara strålar om henne!).
    När jag berättade för min lärare att det blir bröllop till hösten var ena v hennes första frågor "det är inte så att du oxå ska ha barn?". Och hon VET att jag inte har några som helst planer på att skaffa barn innan jag gått klart en yrkesutbildning... :)

Svar på tråden Knasiga kommentarer?