Inlägg från: Medeltidsbrud |Visa alla inlägg
  • Medeltidsbrud

Knasiga kommentarer?

Fick komentaren igår när jag sprang in i min M2B's farfar när jag sa att vi skulle gifta oss borgligt.
    Vad bra att ni gör det så för det har blivit så dyrt att gifta sig.
    Han mena att gå till statshuset ingen fina kläder och ingen fest inga gäster va en bra ide..
    Fick förklara att vi vist skulle ha ett redigt bröllop med fest och gäster och kläder.

En anna kometar fick jag från kära mor när jag sa att vi ska ha medeltidsbröllop och va trevligt för jag har sett världens finast empirkläning.

• Medeltidsbrud

senaste samtalet med min mor.
    Jag. vi har i princip bestämt oss för den här lokalen.
    M. jaha
    Jag. ja som det ser ut nu så blir det den, vi får den med störstasanolikhet gratis.
    M. (säger något istil med)Jaha vart blir vigseln.
    Jag. Vi har börjat kolla ställen runt badelunda och irsta.
    M. fast det kanske inte blir som ni vill, vigsel förättaren har kanske andra tankar.
    Jag. Tror inte det blir något problem.
    M. Har du ringt XX (min systers komfermationspräst)
    Jag. Nej dels är han präst se visade han upp ett betende vid YY s dop som gör att jag inte skulle vilja ha honom om vi skulle gifta oss kyrkligt han är desutom lite högtravande (något vi inte ska då ingen av oss tror på gud, och hon vet det).
    M. Ja i pingstkyrkan är inga präster det och du ska se deras möten som dom kallar det. ( och så fortsatte hon)

Grejen är att ingen i min familj är pingstvän eller med i pingstkyrkan och har aldrig varit det.
    Föutom hon som verka ha blivit det på gamla dagar.

• Medeltidsbrud

Fick frågan när jag stod och väntade på bussan utanför ett centrum i min stad.
    En för mig helt okänd kvinna kommer fram till mig klappar mig på magen och frågar om jag väntar barn.
    Jag svara med nej jag är bara fet och tittade mordiskt på henne

• Medeltidsbrud

September mys
    Saken är att jag är rätt känslig med min övervikt då jag nyss gått upp allt jag förlora förra somaren på grund av mitt ämnesomsättningsfel så det fick ju mig inte direkt att känna mig bättre.

• Medeltidsbrud

September mys
    Jag säger bara att om blickar kunde döda hadde hon fallit ner död framför mig då.
    Jag tycker överlag att det är högst oartigt av ytligt bakant och okända att komma fram och göra så.
    Det är ju så att när det väl är så bassunerar man ju ut det själv.
    Förövrigt att bara komma fram och klappa så där på magen, så jävla oförskämt.

Svar på tråden Knasiga kommentarer?