Inlägg från: Lainan |Visa alla inlägg
  • Lainan

Knasiga kommentarer?

*Ler stort*
    Vilka roliga kommentarer, tyvärr kan jag inte komma på en enda. Däremot kan jag bidra med en rolig händelse dagen efter bröllopet.

Vi hyrde en lokal att ha vårt bröllop i och fick därmed stå för all städning mm själva. Nyckeln skulle lämnas vid 12 tiden. Våra snälla föräldrar städade allting, så att vi slapp.

Hursomhelst, på kvällen dagen efter ringer mannen som har hand om lokalen min man och frågar vad vi har använt för medel när vi skurat golven - de är nämligen väldigt klibbiga. Ringer våra föräldrar som svarar att de endast har använt vatten. Mycket märkligt.

De åker iaf ner där för att kolla och upptäcker att ja, golvet är otroligt klibbigt, man får nästan ta i för att foten ska lossna från golvet. Efter många om och men kommer de fram till orsaken...

På bröllopsnatten hade våra föräldrar och serveringspersonal börjat att förbereda städningen och min far hade som uppgift att hälla all överbliven dryck från glas och flaskor i skurhinken. Dagen efter tycker svärfar att det var ju nimmt att någon redan fyllt upp skurhinken med vatten och börjar därför skura golven... Inte konstigt att det blev sjukt klibbigt, det innehöll ju bara läsk, cider, vin, sprit osv.

Alla fick sig ett gott skratt iaf..

• Lainan

Yllo

Japp! Men det gjordes med gapskratt, tom mannen som skötte om lokalen gapskrattade, hans fru också...

Svar på tråden Knasiga kommentarer?